sleutels

  • miran

    hallo,

    Ik ben geintereseerd hoe bij jullie , diegene die in de zorg werken en dan voornamelijk in de extramurale zorg, thuiszorg dus. hoe het daar gesteld is met het sleutel protocol van de clienten. Hoe gaat het bij jullie te werk hangen alle sleutels in een kast hoe weet je van wie welke sleutel is. ik ben namelijk bezig om een sleutel protocol te maken en alle hulp is welkom.

    alvast bedankt miranda

  • Toos

    Bij ons hangen de sleutels van clienten in een afgesloten kastje, sleutel heeft een label met naam client. Client ondertekent formulier hiervoor. Als verzorgende sleutel haalt/terugbrengt wordt dit ook afgetekend.

  • yvet

    Pardon???????Sleutel met naam client???Dat is vragen om moeilijkheden vinden wij binnen ons team,daarom hebben we labels aan de sleutels met een cijfer er op die correspondeerd met een naam van een client,en die lijst zit afgesloten in een dossierkast.Misschien een idee.

  • Natasja

    Bij ons hangen ze in een afgesloten kastje. Er hangt een label aan met het nummer van het haakje waar de sleutel aanhangt dan een streepje en het huisnummer.

    Een lijst met namen met de nummers van de haakjes ligt weer achter slot en grendel.

  • meredith

    …Wij hebben nooit sleutels..

    Als mensen echt de deur niet kunnen openen..regelen we vaak iets met de buren of er moet iemand in huis zijn om de deur te openen. Als zorg langer nodig is schaffen mensen een electrische deuropener aan.. Als dat allemaal moeilijk is maken we vaak afspraken met verzorgings-of verpleeghuizen in de buurt,en beheert de receptionist de sleutel. Dit werkt prima mensen hoeven zo niet veel extra sleutels bij te laten maken.

  • john

    Of je nu 1 sleutel bijmaakt voor de receptie van het verz.huis of 1 voor kantoor thuiszorg maakt niets uit, lijkt mij.

    meredith schreef:

    >

    > …Wij hebben nooit sleutels..

    > Als mensen echt de deur niet kunnen openen..regelen we vaak

    > iets met de buren of er moet iemand in huis zijn om de deur

    > te openen. Als zorg langer nodig is schaffen mensen een

    > electrische deuropener aan.. Als dat allemaal moeilijk is

    > maken we vaak afspraken met verzorgings-of verpleeghuizen in

    > de buurt,en beheert de receptionist de sleutel. Dit werkt

    > prima mensen hoeven zo niet veel extra sleutels bij te laten

    > maken.

  • meredith

    . Reactie van mij te lezen onder item VRAAG

  • John

    Wanneer de sleutel op een vaste plek hant / ligt hoeft er maar 1 sleutel in omloop te zijn.

    (is trouwens ook een stuk veiliger)

  • meredith

    ..Ja ook erg handig als je s avonds en s nachts het wijkgebouw niet in komt!

  • regina

    Soms heb je genoeg aan 1 sleutel maar vaak heb je meerdere sleutels nodig, vaak is dit als er meerdere niveaus van zorg bij de client komen. Als je bv begint met je route neem je alle sleutels van die clienten die je gaat bezoeken mee (bij ons werken we vanuit een punt uit de wijk) als de verzorging dan bv een client gaat wassen en jij moet insuline spuiten kun je niet elke keer terug om die sleutel terug te brengen en de ander ook weer terug om de sleutel te halen. Verder kan het zo zijn dat de middagdienst uitloopt en de avonddienst al is begonnen zodat de sleutels nog niet terug zijn. Ook bij ons kent men een sleutelprotocol, clienten moeten tekenen/stichting moet tekenen, er hangt een label met naam aan de sleutel (ook niet perfect), en sleutels zitten in afgesloten kast.