VRAAG

• John

Waarom hebben mensen altijd de neiging negatief te denken?

• meredith

..De MENS in het algemeen bedoel je?

• John

uiteraard; hoe wou je het anders benaderen?

• meredith

Dat maakt wel degelijk uit.. Als mensen meer zorgmomenten op een dag hebben moeten er dus voor de zorgtijden buiten kantoortijden ook sleutels bijkomen.

En als er huishoudelijke zorg is moeten die ook een sleutel hebben…dus zijn dan soms al 3 extra sleutels. Bovendien als je geen sleutels hebt kun je ze ook niet kwijtraken :)

• meredith

foutje ..dit was dus een reactie op de sleutels

• meredith

..Als je bedoelt dat sommige mensen negatief denken over bepaalde onderwerpen ben ik het met je eens,maar dat hoeft niet te betekenen dat je grondhouding ook negatief is.

• Renata

Ik ben verschrikkelijk, want ik denk altijd positief. Dat is heel naar voor alle mensen die negatief denken, en mijn ervaring is dat dat veruit de meerderheid is. Mijn instelling is dat het allemaal hoe dan ook weer goed komt. Bij mij kun je dus nooit zieken hoe erg het allemaal is, ik geloof heilig in de heilzame kracht die uitgaat van het positieve denken. Je kunt wel vreselijk mopperen over hoe slecht het gaat in de zorg, over je werk dat je boven het hoofd groeit en dat het allemaal nog wel erger zal worden ook. Daarmee draag je niets bij aan een betere maatschappij. JIJ maakt het verschil. Doe je werk op de beste manier die je kunt bedenken. Eerlijk, vriendelijk, open. En ga op dezelfde manier met je collega's en leidinggevenden om. En als je toch bezig bent, rij dan eens niet om voor dat groepje allochtone hangjongeren, maar wens ze een fijn suikerfeest toe!

• John

is dat gezegd dan?

• John

Wat een (h)eerlijke reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• meredith

..Fijn dat je zo in het leven staat Renate ook prettig voor je omgeving.