VRAAG

• emmy

Waarom vraag je dat?

Persoonlijk denk ik dat het er helemaal aan ligt in welke staat je zelf. Ben je vrolijk en tevreden met jezelf ga je positief denken, maar als je teneergeslagen voelt dan ga je er ook naar denken en van alles het negatieve denken.

Soms is negatief denken en zich ernaar uitdrukken ook een vorm van aandacht want je kunt er bijna altijd van uitgaan dat het een reactie uitlokt bij mensen.Dat denk ik tenminste, pin me er niet op vast! John schreef:

>

> Waarom hebben mensen altijd de neiging negatief te denken?

• Renata

Ha Meredith, vraag dat maar aan mijn man, die is een echte zwartkijker… (verder wel lief hoor :) ) maar als die lekker zit te mopperen op alles en iedereen is het natuurlijk weer vreselijk om zo'n relativerend mens in je buurt te hebben… ;)

• maia

Ik zou het niet weten ,sta zelf erg positief in het leven

Verder denk ik dat als je een negatief beeld van alles hebt ,dit werk niet moet doen.

Daar schieten de clienten niets mee op ,een doem denker om hun heen.

Vlgs mij is het ook de aard van de mens zelf,als ik kijk in mijn eigen omgeving zijn er mensen ,die nooit wat positiefs beleven Met een vrolijk gesprek beginnen,waar altijd negatief eind aan is

Mijn motto is beleef je leven ,je hebt er maar een

• emmy

Nu een VRAAG aan jou: op wat voor een soort opleiding geef jij les en waarin?

Hoe geef je zelf les: vanuit een positieve houding (het goede van de mensen willen leren inzien) of vanuit een afwachtende houding en kijken met wat voor een bedoeling mensen werken (verborgen agenda's of naar eigen belang). Hoe is jouw instelling?

Ik probeer dingen positief te benaderen, maar dat valt soms tegen als ik dingen tegenkom zoals bezuinigingen of clienten die je niet als gelijkwaardig behandelen. Gelukkig kan ik dan werk en prive goed scheiden en draai ik een knop om als ik een “vervelende client” heb gehad.

• mariska

John schreef:

>

> Waarom hebben mensen altijd de neiging negatief te denken?

ik denk dat dit menselijk is en soms sterke is als het positieve.

ook heeft het te maken met normen en waarden.

ook ik sta vaak versteld dat mensen wel horen maar niet luisteren.

dat lezen wat ze willen en niet wat er staat.

dat ze zich ergeren aan dingen die anderen doen of niet doen.

na mijn mening vinden sommige mensen het moeilijk om hun eigen leven te leven en bang zijn wat anderen van hun vinden daardoor word je geleeft en ga je mee met de massa.

mariska

• John

Ik vond / vind het gewoon bar interessant om de verschillende antwoorden te lezen.

• John

Wat is nu je vraag?

• john

Wat een mooie, (h)eerlijke, soms diepzinnige antwoorden.

Laten we hopen dat alle lezers er wat aan hebben.

bedankt!!!!!!!!!!!!

P.S. meer reacties altijd welkom!!!!!!!!!!!!!

• emmy

Gewoon vanuit welke opstelling je les geeft. Leer je je leerlingen afwachtend op te stellen of leer je ze positief te zijn en de uitdaging uit te gaan. Bedoel er verder niets mee!

• emmy

Oke!