beroepsgeheim

• yvet

Met twee collega's moet ik in December een presentatie over het onderwerp beroepsgeheim houden.We zoeken ideeen hoe we dit vorm kunnen geven,op internet en in boeken vinden we weinig informatie,we hebben alleen een protocol van onze eigen organisatie.Alvast bedankt.

• John

Brainstorm mete de toehoorders over wat zij vinden wat beroepsgeheim is

vervolgens keuze maken uit de onderwerpen

OF vervolgens het WAT vertalen in HOE

Maak een paar cases met de vraag hoe te handelen en bespreek die met de toehoorders.

Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van

* hoeveel tijd heb je

* hoeveel toehoorders heb je

* wat voor mensen (opleiding, vakgenoten) zijn die toehoorders

succes ermee!

• meredith

.Misschien is het ook interessant om juridische aspecten mee te nemen. Bijvoorbeeld voor wie geldt het beroepsgeheim?

Ik weet nog dat ik bij het behalen van mijn A diploma een eed af moest leggen.

Maar hoe zit dat met mensen die nog bezig zijn met de opleiding? Je gaat er vanuit dat zij ook geen clienteninformatie doorgeven aan derden ,maar zij hebben nog geen eed afgelegd..dus zijn zij dan juridisch aansprakelijk als info bij verkeerde personen terecht komt?

Als je trouwens bij zoekmachine google beroepsgeheim invoert krijg je ook veel info ..succes!!

• Anneke

Ik moest toen ik mijn opleiding niveau 3 begon de eed afleggen, als ik werkstukken maak mag ik geen namen noemen, alles wat mij in geheim door zorgvragers wordt verteld mag ik niet verder vertellen.

Daar heb ik ook voor moeten tekenen. groetjes Anneke.

• regina

Wij moesten 20 jaar geleden ook een eed afleggen, laatst was ik bij een diplomering en daar werd het ook nog gedaan. Volgens mij staat er op je contract wat je moet tekenen bij een werkgever in de zorg ed ook een eis tot geheimhouding, bij mij in ieder geval wel.

• John

In de cao staat een tekst die gelijk is (inhoudelijk) aan de eed.

Deze tekst staat bij de plichten van de werknemer.

Leerling of gediplomeerd, schoonmaker of keueknzuster; het maakt niet uit. Allen hebben een beroepsgeheim

• sjaan

laatst voor mijn opleiding VIG-ger ook een presentatie moeten houden

ik had er een spel vorm van gemaakt

een soort ganzenbord

op ieder vakje een vraag

bij een goed antwoord een punt

met de meeste punten heeft gewonnen

over jou onderwerp is het wel moeilijk om veel vragen over te bedenken, denk ik

het is maar een idee

je hebt zo wel de aanwezigen bezig en betrokken bij presentatie