vakantie opnemen

• helga

Hoi allemaal,

Ik werk nu ruim 1,5 jaar als A hulp in de thuiszorg.

Ik ben hier gaan werken omdat het makkelijk te combineren valt met de kinderen,

ivm hun vakanties.Dit was mij ook duidelijk aangegeven met het sollicitatie gesprek.

Ik heb altijd de schoolvakanties vrij genomen(de kleine), en met kerst en oud op nieuw 1 week en met de grote 2 weken, dit omdat ik dus meer vakanties nodig heb.

Daarbij als de kinderen voor 3 weken bij mijn exman zijn, werk ik meer uren omdat ik ook collegiaal wil zijn, en dan dus in de positie zit om meer te werken.

Nu hebben ze bij ons op het bedrijf ineens een nieuwe regel gesteld , en dat is 3 weken grote vakantie en 1 kleine kindervakantie, hiervoor ben ik op gesprek gegaan, omdat dat werdt aangeboden als je het er niet mee eens was, en meer vakantie nodig had.

Leuk een gesprek als je er niks aan kan veranderen,de leiding gevende zij ook nog dat ze wist dat ze het er met mij toendertijd over had, dat de vakanties geen probleem zijn!, het betekent nu dus voor mij, 2 weken grote vak en 2 kleine kindervakanties.

Hierbij komt dat mijn int. rijdt en die zie ik dus doordeweeks bijna nooit, de vak. zijn voor ons dus heel belangerijk.

Ik wil graag van jullie weten hoe dat bij jullie gaat, ik ben niet lid van de bond, heb ze net gebeld, maar ze zeggen mij niks omdat ik geen lid ben.

Alvast bedankt voor het lezen, en eventuele reacties

• maia

Bij ons is het altijd al zo geweest

Ik begrijp dat het moeilijker is als de kinderen kleiner zijn ,maar daar moeten mijn collegaas zelf wat op vinden

Ik vind ook dat iedereen gelijk behandeld moet worden met of zonder kinderen

• helga

klopt heb je ook gelijk in, tot een bepaald punt dan.

Maar als eerst alles kon, en nu ineens veranderen ze dat, ja dat vind ik niet netjes.

Er is ook een tussenweg.

• meredith

..Natuurlijk is iedereen gelijk,maar je bent met kinderen nu eenmaal gebonden aan de schoolvakanties.

Het lijkt mij wel collegiaal om als je geen kinderen hebt hier rekening mee te houden.

Bovendien ga je toch niet voor je plezier in het hoogseisoen met vakantie. :)

• meredith

vautje, hoogseizoen natuurlijk .

• Maike

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.Ik heb zelf geen kinderen,maar door omstandigheden kunnen wij alleen in het hoogseizoen op vakantie.Maar van mijn baas krijg ik dan geen vrij omdat moeders met kinderen voor gaan.

Dus wordt ik min of meer “gestraft”omdat ik geen kinderen heb.

• maia

Dat bedoel ik dus ,en het spijt me daar pas ik voor.

In goed overleg en om het jaar zodat de mensen zonder kinderen ook in het hoog sei zoen kunnen gaan

Ik lijk dan misschien wel een kattekop maar toen ik geen kinderen had moest ik op de afdeling mensen met kinderen voor laten gaan

Wij kregen kinderen en ik ben minder gaan werken en uit eindelijk alphahulp geworden zodat ik vier weken vrij zou zijn.

Later toen ze groter werden ben ik als verzorgende b gaan werken.

en nu zou ik weer mijn vakanties moeten gaan verleggen?

Nee ,ik ben wel bereid om aan alle kanten te helpen en in te vallen ,maar mijn collegaas moeten er niet vanuit gaan dat zij meer rechten hebben.

En als ik vakantie wil in het hoogseizoen moet dat ook kunnen

bij ons gaat het in overleg nog steeds goed en krijgt een ieder wat hij of zij vraagt

• maia

Helaas heb je het niet op papier laten zetten Helga .

Hier word het er al meteen verteld bij de sollicitatie ,en het staat ook in het cao

• carla

bij ons mogen er maar twee tegelijk met vakantie uit het team

is ook erg lastig daar we een team zijn van zo,n 20 mensen, dus zijn er altijd mensen die niet met de bouwvak oid kunnen!

• regina

Maar gaan er ook daadwerkelijk mensen op vakantie zonder partner en/of kinderen omdat dat dan niet mogelijk is?