thuishulp.nl wat een toekomst!!!

• Truus

Er komen grote veranderingen aan bij de thuiszorg Den Haag,tenminste voor de huishoudelijk verzorgenden.We gaan samenwerken met i care uit Groningen en een organisatie uit Drenthe!Lekker naast de deur.

Het wordt de bedoeling dat er straks niemand meer vast in dienst werkt,maar dat we ons gaan “verhuren”aan de thuiszorg.Daarvoor moet je je dan aanmelden bij de kamer van koophandel als ZZP-er(Zelfstandige Zonder Personeel).

Je kan dan min of meer je eigen uurloon bepalen(zit je te hioog dan wordt je natuurlijk niet ingehuurd).Van het loon dat je krijgt moet je nog wel belasting afdragen.

Verder moet je ook zelf gaan zorgen voor je pensioen,een wao verzekering afsluiten,idem voor je ww.

En dan komt er nog eens bij dat de thuiszorg niet kan garanderen dat ze je het hele jaar kunnen gebruiken.

Ik ben nu dus hard op zoek naar een andere baan,want ik wil de zekerheid van een vast inkomen hebben.

Zijn er nog meer thuiszorg organisaties die deze idiote plannen hebben?

• Carolien

Dit soort samenwerkingsverbanden slaat in feite nergens op ! De werkgebieden liggen veel te ver uit elkaar. Het samenvoegen van bepaalde diensten is vrijwel onmogelijk. Gevolg, een grote organisatie met erg veel administratie-structuur. In feiten blijven de 3 bedrijven zelfstandig werken en daar komt dan een overkoepelend orgaan waarschijnlijk boven te staan. Hup, een extra gebouw, extra personeel, dure directie, etc. etc.. Zo'n samenwerking kan haast geen financieel voordeel opleveren en zal voor de toekomst onbetaalbaar blijken te zijn. Daar hoef je geen deskundige voor te zijn om dat in te zien ! En dan vraagt men zich in Den Haag af waarom de zorg onbetaalbaar dreigt te worden.

De manier waarop ze met personeel om denken te kunnen springen stuit mij ook erg tegen de borst. Je vraagt je af wat een client kan verwachten van een organisatie die op een dergelijke manier met het personeel om wenst te gaan !

• Petra

Slaat inderdaad nergens op dat samenwerken met andere delen van het land. Ze verzinnen steeds wat anders, en nu dus dit weer. Ik heb er trouwens niets over gehoord bij de thuiszorg den haag. Komt misschien nog, net zoals de andere dingen wat we binnenkort te horen gaan krijgen, bezuinigingen dit en veranderingen dat.

Groetjes en werk ze….

• Janneke

Hallo,

Waar moet dat heen,als ik dit zo lees.

Bij ons heb ik er nog niets van gehoord,van de plannen van Truus haar thuiszorgorganisatie.Ik vraag me af hoe dat moet met de cliënten die dat allemaal niet zelf kunnen regelen en daar zijn er zoveel van.Het wordt vast een grote chaos.

Misschien moeten we demonstreren?!

Moeten we voor 5 euro per uur gaan werken soms?

Het lijkt wel of huishoudelijke zorg geen zorg is.Soms heb ik een client die kinderen heeft in een andere provincie en niet vaak langs kunnen komen,ook nog vergeetachtig en geen sociaal netwerk meer hebben,hoe moet het met zulke mensen,we hebben toch ook een signalerende functie.Die continuiteit moet gewoon blijven,toch?Ik weet het niet hoor,elke verandering is geen verbetering.

Groetjes,Janneke.

• Emmy

Verschrikkelijk wat ze van plan zijn met de thuiszorg in Den Haag. Ze willen dat we belevingsgericht zijn en bijna letterlijk gaan kruipen voor het werk wat we doen.

Ik doe dit werk uit ideaal, en omdat ik graag mensen help. Voor het salaris hoef ik het niet te doen, want dat stelt niets voor. En dan vragen ze ook nog om flexibel te zijn. Door de dingen die ik in mijn vrije tijd doe, kan dit gewoon niet, en daar heb ik toen ik jaren geleden bij de thuiszorg kwam ook niet voor getekent.

Toen ik dit onderwerp aankaartte, kwam het erop neer dat ik flexibel moet zijn, of anders zou het verstrekkende gevolgen zou kunnen hebben. Dat zegt dus al genoeg.

Gelukkig zijn er genoeg vacatures in de zorg, dus binnenkort ben ik weg.

Wel jammer van mijn clienten, waar ik een leuke band mee heb…….