Patiënt als enige werkgever?

• Katrien

Hallo,

Mijn naam is Katrien en ik ben momenteel bezig met een brugopleiding, dat wil zeggen in 1 jaar van gediplomeerde verpleegkundige naar bachelor in de verpleegkunde.

Voor een opdracht hebben we de volgende stelling gekregen :

Binnen de gezondheidszorg is er maar 1 werkgever namelijk de patiënt.

We moeten deze stelling nu beantwoorden met akkoord of niet akkoord en motiveren.

Graag zou ik enkele meningen kunnen vergelijken om tot een zo ruim mogelijk antwoord te komen.

Wat denk je hiervan?

Groetjes en alvast bedankt.

• meredith

..Hangt er m.i vanaf waar je werkt.

Ben je in dienst bij een instelling,dan is dat je werkgever.

Het ligt anders als je in dienst ben bij de patient/client dan is die betreffende persoon je werkgever.

Volgens mij is degene die je salaris uitkeert dus je werkgever.

Daarbij maak je natuurlijk wel afspraken over de zorg met de betreffende client,en probeer je de zorg zo goed mogelijk uit te voeren,maar dit staat hier m i los van.

• Anneke

Hallo Katrien,

Ik ben het er mee eens, ik spreek liever over zorgvrager dan (patient) en hij/zij vraagt om zorg dus hij/zij is dan de werkgever, die een dienst van jou verlangt.

En omdat hij/zij iets heeft, mag jij het oplossen, hij/zij geeft jou dus werk.

Persoonlijk vindt ik de stelling heel leuk, vaak gaan verpleegkundige/verzorgende er maar van uit, dat ze het wel eens even op zullen lossen voor de zorgvrager, en aan de autonomie van de zorgvrager voorbij gaan.

Vr groeten Anneke.

• Pieter

Ik heb belangstelling voor je opleiding.

Kun je meer info geven of een url?

• trientje

Je kan er meer info over vinden op www.sal.be , daar volg ik momenteel mijn opleiding. Je zoekt dan via hoger onderwijs naar verkorte opleidingen en dan naar brugopleiding.

• Pieter

Bedankt!!!