werken boven contracturen

• juul

ik heb een contract van ,,gemiddeld "20 uur hoe flexibel moet je daar mee omgaan

ik zit er soms wel 12 uur boven per week zodat de compensatie uren echt de pan uit reizen !! is dat bij jullie ook zo ? ben je dit verplicht?

• Renata

Krijg je ze niet gewoon uitbetaald dan, die extra uren?

Ik vind een contract waarin staat ‘gemiddeld 20 uur’ erg raar.

Waarom geen min. max. contract?

• juul

je kan ze uit laten betalen krijg je er 70% voor , opnemen in vrije tijd is ook nog een optie maar aangezien er een groot gebrek aan personeel is lukt dat gewoon niet

• regina

Hoe zit dat met collega s die bv gewoon 20 uur werken, krijgen die wel hun teveel gewerkte uren uitbetaald. Lijkt mij niet eerlijk vraag eens bij de vakbond, teveel gewerkte uren worden normaal gesproken uitbetaald.

• juul

alle collega,s hebben met dit probleem te maken zitten allemaal boven hun contracturen en dat iedere week

• regina

In de cao staat dat teveel gewerkte uren worden uitbetaald (100%), of men kan ze opnemen, niet kunnen opnemen betekend uitbetalen, dus schakel de or in.Worden er structureel teveel uren gewerkt dan is er te weinig personeel of teveel ziekte-verzuim.Is er geen oproep poule of anders een uitzendkracht.

• Piet Groot

ik heb dat een jaar geleden ook gehad(24 uur gemiddeld per week)

Ik werkte altijd! 24 uur per 4 weken meer.

Als dat zo is, en je aan kunt tonen door je loonstroken dat je een half jaar zo werkt is de werkgever verplicht je contract aan te passen,tenminste als je dat ook wil.

Als je het niet wil, en vind dat je je eigen uren terug wil, mag je deze uren weigeren en verwijzen naar een pooler of uitzendwerk of een nieuwe collega.

Dit laatste zeker als iedereen te veel werkt!

Ik heb mijn eigen uren terug, ik werk namelijk partime.

• juul

contract aanpassing is wel bespreekbaar maar je kiest niet voor niets voor een x aantal uren per week heb net mijn weekraport ingevuld heb er in 3 weken weer 29 te veel gewerkt heb er onlangs een aantal uit laten betalen maar kreeg daar 70% voor en geen 100% ! dus dat schiet ook niet echt op wordt hier een beetje moedeloos van

• Nel

Ik werk vaak boven mijn contracturen van 96 p/4 w maar heb nooit gemerkt dat je hier 70 % ipv 100 % krijgt

Al eens eerder na deze geruchten salarisadministratie voor gebeld maar zij ontkennen dit.

het is alleen wel zo dat wanneer je de ziektewet ingaat (tijdelijk of def.) je een het wettelijke percentage van je contracturen krijgt.

Tot vorig jaar (mei????) gingen ze naar het gemiddelde van de afgelopen 3 mnd voor je ziektegeschiedenis kijken. Dat is nu dus niet meer zo