verplichte avond-weekenddienst

• angelique

Hallo allemaal

Zoals bij veel thuiszorgorganisaties is er ook bij ons het een en ander weer aan het veranderen.Ik werk nu 15 jaar als niv.2 vijf ochtenden in de week.Over een maand ben ik verplicht om voortaan avond en weekenddiensten te draaien.Ik en met mij veel anderen collega's kunnen dit niet altijd rijmen met ons prive leven .Mijn vraag is kan dit zomaar ?en hoe zijn collega's van andere instellingen met het zelfde probleem hiermee omgegaan.

• wenie

is dit niet afhankelijk van wat er in je contract staat.

• juul

wij zijn ook verplicht om weekeind diensten te draaien bij mijn vorige werkegever (ook thuiszorg ) was dit niet zo en inderdaad is dit niet altijd te rijmen met je kids etc dit probleem heb ik ook met mijn vele uren die ik bovenop mijn contract uren draai zie topic hier onder

• toos

Kijk eerst eens wat in je contract staat en ga anders naar de vakbond.

Succes

• Anneke

Hoi Angelique,

Mag ik je eens vragen wat mogen jullie dan gaan doen in de avondzorg, ik werk bij Thebe-Thuiszorg in Rijen als verzorgende niv 3, maar bij ons mogen alleen ziekenverzorgende en verpleegkundige, de avond diensten draaien!!! Het werken in het weekend mag ik ook, persoonlijk vindt ik het werken in het weekend heel prettig, het is rustiger werken dan door de week, de mensen hoefen dan niet zo veel dingen… zoals naar de dagopvang, fysio, zv kijken dan niet zo naar de tijd dat je komt, doe maar rustig aan zeggen ze “het is weekend”, ze willen ook wel eens lekker uitslapen!….

Groetjes Anneke, http://kwebbelzuster.web-log.nl.

• maia

Het spijt me zeer maar als je de zorg in gaat dan horen zulke diensten er toch ook bij?

Mijn man zit al 30 jaar in de verpleging ,wij hebben ons prive aangepast aan zijn werkzaamheden.De laatste jaren zit hij in een functie waarbij hij geen weekende draait en zelf de vacanties in kan vullen,

Hij past zich nu aan mij aan .