verplichte avond-weekenddienst

• maia

Daar moet ik ook weer gelijk in geven

• maia

Dat blijf ik altijd vreemd vinden

Uiteindlijk zou je toch verwachtten als collegaas het onderling op lossen het in orde is

Tenslotten is de client geholpen ,en daar ging het toch om/

• ilonka

Ja bij ons gaat het ook gebeuren en dat terwijl ik maar een b er ben ik vind dit belachelijk,ik heb juist voor de dagdienst gekozen.Ik werk er al bijna 15jaar en opeens krijg je dit en we kunnen er niks tegen doen.

Het is meedoen of een andere baan zoeken daar komt het opneer.

IK vraag me af waarom nu opeens en niet 15jaar geleden want in mijn team willen

we allemaal niet in de avond en de helft ook niet in de weekenden.

Ik werk al 32in de week vind ik meer dan genoeg en op deze manier werken ze meer ziekteverzuim in de hand.Wij zijn van plan om samen het hele team dus gewoon te weigeren het staat niet in ons kontrakt,en volgens de O.R.mogen zij dit niet zomaar deze regel instellen,de O.R.heeft het nog niet eens goedgekeurd.

• Anneke

Hoi ilonka,

Ik vind het jammer dat je jezelf maar een b er vind, ook b ers doen erg goed en heel belangrijk werk. Groetjes Anneke. http://kwebbelzuster.web-log.nl

ilonka schreef:

>

> Ja bij ons gaat het ook gebeuren en dat terwijl ik maar een b

> er ben ik vind dit belachelijk,ik heb juist voor de dagdienst

> gekozen.Ik werk er al bijna 15jaar en opeens krijg je dit en

> we kunnen er niks tegen doen.

> Het is meedoen of een andere baan zoeken daar komt het opneer.

> IK vraag me af waarom nu opeens en niet 15jaar geleden want

> in mijn team willen

> we allemaal niet in de avond en de helft ook niet in de

> weekenden.

> Ik werk al 32in de week vind ik meer dan genoeg en op deze

> manier werken ze meer ziekteverzuim in de hand.Wij zijn van

> plan om samen het hele team dus gewoon te weigeren het staat

> niet in ons kontrakt,en volgens de O.R.mogen zij dit niet

> zomaar deze regel instellen,de O.R.heeft het nog niet eens

> goedgekeurd.

• lie

Hallo,

Ik ben pas begonnen in de thuiszorg en vroeg me af wat een b er is?

Gr. liesbeth

• ilonka

hallo lie,

een b-er is verzorgingshulp b.Je mag dan kousen aandoen en douchebeurten

geven.Maar je doet ook nog huishouding hoor.

• sylvana

ik heb bij de thuiszorg gewerkt en werk momenteel in een verzorgingshuis als verzorgende C. de opleiding vond ik geweldig en ik vindt het heel leuk om met mensen om te gaan.

avond en weekenddiensten okee, het hoort erbij maar daarnaast moet je wel de mogelijkheid hebben om je prive leven op orde te houden, bij mij is dit nu goed mis ben overspannen en zit nu 3 weken thuis, volgende week ga ik weer beginnen met halve dagen.

hoe dat komt? ik zit thuis als mijn vriend werkt en mijn vriend zit thuis als ik werk.

ik heb in 10 dagen tijd 7 avonddiensten moeten werken, 2 weekenden achterelkaar werken en 1 weekend vrij en weer 2 weken.

nee, misschien toch maar weer terug naar de thuiszorg daar was het een stuk relaxter met 1 weekend (van 8:00 tot 12:00) per 3 weken en geen avonddiensten.