cmz

• thea

hoi allemaal

wie kan mij iets meer vertellen over cmz (centraal meldpunt zorg)

over wat het is en wat ze doen

of werken jullie daar niet mee

alvast bedankt

(dit ivm met een vacature en ik wil wel erg graag weten wat er ongv verwacht word en wat ze dus doen)

groetjes thea

• yvet

Voor zover ik weet;aanvragen en verhuur van(kleine) hulpmiddelen en herindicering van clienten.Er zijn vast wel websites over het CMZ.Succes!!

• adhd.pagina-beheerder

Hoi Thea,

Er is niet veel over te vinden.

Maar deze link bevat een omschrijving wat CMZ inhoud.

http://www.riocmz.nl/rio/riocmz.htm en komt van deze site af

http://www.1stekeuze.nl/d/centraal_meldpunt_zorg.html

Succes, Guus

• danny

Ik heb net een brief ontvangen van het ciz, dit betekent centrum indicatie stelling zorg. Ik heb sinds juli 1999 thuiszorg met indicatiestelling maar zij beweren dat er geen indicatie is. Zij gaan onderzoeken of er wel recht is op thuiszorg, dus formulier invullen en binnen twee weken terugsturen anders geen zorg meer en geen vergoeding door het AWBZ. Zou ik alles terug moeten betalen? Dit kan wel weer een foutenfestival worden. Misschien heeft dit ciz iets te maken met cmz. Groetjes Danny

• Carolien

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de zorg die je al ontvangen hebt de afgelopen jaren. Als er geen indicatiestelling is dan is dat een fout van de thuiszorginstelling, die moeten zorgen dat herindicatie's optijd worden aangevraagd.

Ik heb zelf ook ruim 2 jaar zonder officiele indicatie zorg gehad via de thuiszorg. Toen de officiele indicatie eindelijk werd aangevraagd werd er over de voorgaande 2 jaar niet moeilijk gedaan. Het heeft toen wel een jaar gekost voordat het RIO die indicatie dan ook eindelijk stelde, daar werd ook door geen enkele instantie moeilijk over gedaan. En nu zit ik te wachten op een herindicatie voor de indicatie die per 19 januari jl. is verlopen. Ik verwacht niet dat het RIO of CIZ erg snel die herindicatie zal afgeven dus zal er de komende tijd weer thuiszorg worden verleend zonder dat daar officieel een indicatie voor is.

De kans op een foutenfestival was bij het RIO heel erg groot. Officieel worden de indicatie's nu gedaan door het CIZ maar in de praktijk doen diezelfde “oude” RIO's gewoon nog het werk van indicatie's zoals voorheen….

Succes en sterkte !

Carolien