WELKE HAARVERF 'DEKT' OP GRIJS HAAR?

• Karel Veldhoven

WELKE HAARVERF ‘DEKT’ OP GRIJS HAAR?

Hallo allemaal, (-: Mijn vraag is misschien een klein beetje off-topic, maar ik denk dat veel mensen mijn probleem zullen herkennen.

1 KAPSEL

Ik ben een man van 40 jaar. Mijn haar is heel donkerblond en vooral bij de slapen heb ik veel witte haren in mijn haardos. Ik heb een wat kalende kruin. Mijn haar is bovenop drie centimeter lang en van achteren en opzij maar een halve centimeter lang. En in mijn nek is het maar twee millimeter lang.

2 ZELF VERVEN

Ik zoek een manier om zelf mijn witte haren te verven in mijn oorspronkelijke haarkleur. Want ik heb helaas geen geld om dit telkens door een kapper te laten doen. Ik wil het het liefst zo ?dekkend? mogelijk verven.

3 HENNA

Het liefst wil ik een Henna-verf gaan gebruiken, omdat ik denk dat die het minste kans geeft op gezondheidsproblemen. Maar ik wil liever geen rode gloed.

4 SEMI-PERMANENT DEKT NIET

Eventueel wil ik een semi-permanente haarverf gebruiken. Maar ik heb er één geprobeerd en die gaf zelfs na een uur intrekken nauwelijks kleuring aan mijn witte haren. En volgens de gebruiksaanwijzing hoeft hij slechts een half uur in te trekken. Dit is ?Poly Color kleurshampoo? van Schwarzkopf.

5 OPLOSSINGEN MET SEMI-PERMANENT

Mag ik die ?Poly Color kleurshampoo? ook bijvoorbeeld twaalf uur lang laten intrekken, of kan dat schadelijk zijn voor mijn gezondheid? Ik heb namelijk gezien dat dit middel wel een redelijke grijsdekking gaf, nadat ik het drie dagen lang liet intrekken op een afgeknipte haarlok.

Is er een semi-permanente haarverf die wèl goed werkt op witte haren?

En is er misschien een voorbehandeling, waardoor de witte haren beter verf opnemen?

6 PERMANENT

Een permanente haarverf gebruik ik liefst niet, omdat ik denk dat dat misschien ongezond kan zijn. Bovendien denk ik dat mijn huid dan misschien ook meekleurt. (?) Bijvoorbeeld op mijn kalende kruin.

7 WELK PRODUCT?

Welk product adviseren jullie mij? Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Karel Veldhoven

• Renata

Volgens mij kun je deze vraag beter op het kappersprikbord plaatsen??

Mijn filosofie: het kleuren van haar is net zo ongezond als het verven van je kamer of het werken met chloor, of onder de rook van Rotterdam wonen; en de metaalzouten in Henna zijn ook niet echt geweldig voor je gezondheid. Er zijn veel vrouwen die om de 3 maanden hun haar kleuren, hu halve leven lang of langer… en volgens mij is statistisch niet bewezen dat die vrouwen daar voortijdig dood aan gaan of andere enge dingen krijgen. Grijs haar kun je vlgs mij alleen bestrijden met een permanente kleuring. Hoe lichter de kleuring, des te minder kleurt je hoofdhuid mee. Er zijn trouwens ook speciale kleuringen voor mannen, vraag er eens naar bij je drogist.

enne… je gaat toch niet echt 12 uur lang een kleuring in laten trekken! Denk je dat dat minder schadelijk is dan een half uur een permanente kleuring???

En anders is grijs ook Héél aantrekkelijk hoor!!! Of een bandana.

• Karel Veldhoven

Renata,

Je bekijkt mijn vragen vanuit een breed perspectief. Dank je wel. :-)

KAPPERS

Op het kappersprikbord krijg ik bijna geen reactie. Die kappers denken misschien: Hij moet zijn haar maar door ons laten verven? ;-)

HENNA

Misschien zijn er ook henna-producten zonder toegevoegde gevaarlijke stoffen?

URENLANG INTREKKEN

Ik suggereerde om een semi-permanente kleuring 12 uur lang te laten intrekken. Dat zou misschien inderdaad juist schadelijker kunnen zijn dan een half uur een permanente kleuring. Maar ik heb daarover helaas nog geen cijfers kunnen vinden.

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die hun ervaringen willen vertellen.

Karel

• flip

wel voor permanente kleuring

D.C creamy Color No 7/1 middel asblond eventueel mengen met 8/1 licht asblond

en dat weer mengen 1 op 1 met 6% creme peroxyde

gemiddeld 1-2 maanden dekking

te koop in vrijwel elke kappersbenodigheden zaak

• Karel Veldhoven

Hoi Philip,

Permanente verf dus. Jij steunt Renata. Maar wordt mijn kalende kruin dan niet ook ‘middel asblond’?

En zeggen ze weleens dat je efficiënt denkt? ;-)

• flip

Zoveel mogelijk voorkomen dat je op echt kale plekken gaat smeren

meest effectieve is voor dat je aan verven begint ,kale hoofdhuid licht in te wrijven met nivea soft creme ,dan heb je na verving vrijwel geen verkleuringen

na verven gewoon haar en hoofdhuide lekker wassen met shampoo

• Karel Veldhoven

Zo ken ik je weer Flip. Geweldige tip. Ben d'r héél blij mee. :-)

De haren op mijn kalende kruin zullen dan ook wel vet worden, en die worden dan waarschijnlijk gewoon wat minder geverfd. Maar vooruit, die zitten toch bovenop.

• Karel Veldhoven

Renata,

Ben er inmiddels achter wat een bandana is. Wel hip, maar durf ik niet. :-)

• Anneke

Hoi Karel,

Lekker bezig zeg, lang niet zo gelachen op thuiszorg pagina.

• Karel Veldhoven

Volgens het CPB wordt vergrijzing ons grootste maatschappelijke probleem Anneke. Dus misschien wil jij ook een tipje van je bandana oplichten?