werkstuk oid, mbo-vz

• Esther

Goedenavond!

Ik doe momenteel de BOL-opleiding mbo-verzorgende in Leeuwarden. Ik ga na de voorjaarsvakantie voor 20 weken stage lopen in de thuiszorg. Hier heb ik erg veel zin, omdat ik het ook zelf aangevraagd heb.

Ik wil nu graag een werkstuk maken met betrekking tot de thuiszorg (kan ook een onderzoek zijn). Ik kan echt helemaal niets bedenken, dit komt ook omdat ik nog niet werkzaam ben. Wat zou bijv. een goede voorbereiding zijn om daar te werken?

Heeft iemand boeiende onderwerpen.

Graag hoor ieders zijn ideeen. Alvast bedankt. (graag z.s.m. indien mogelijk)

Groetjes Esther

• Esther

ps…Dt wordt mijn eerste echte stage trouwens

• Maaike T

Waarom moet je clienten wassen met handschoenen aan of waarom juist niet met handschoenen aan?

Wie bepaalt wat goed is voor de client qua verzorging. De huisarts, familie, verzorgende, Rio, de client zelf of een ander?

Wie bepaalt wat een client zelf nog mag/moet doen aan bijv. huishoudelijke- of verzorgende-of verpleegkundige handelingen?

Wanneer weet je waar de grens ligt of je teveel betrokken bent bij een client?

Zomaar even een paar vragen. Wat je ook kunt doen is alle onderwerpen eens langs lopen, die hier op het pb zijn gemeld. Er zit vast wel een onderwerp tussen wat je interesse heeft. Hier zou je dan op door kunnen gaan zoeken.