Hoi Toos,
Het overleg is bij ons (collega's onderling) en tussen ons en de zorginstellingen in de buurt heel goed. Dat even vooropgesteld.
Ik schrijf ook het volgende: Waar ik me DE LAATSTE TIJD heel erg aan kan ergeren is dat er alleen met de zorgvrager overlegt wordt….
We zorgen er altijd voor dat er iemand van de familie bij is (als het een nieuwe client is en de aanvraag van ons uit gegaan is) en/of van ons (als het om uitbreiding van zorg gaat).
Maar het RIO hier in de regio werkt gewoon tegen. Tot half vorig jaar waren er weinig tot geen porblemen, maar toen liep het aantal aanvragen voor zorg terug en ineens wordt familie/zorggever gewoonweg genegeerd. Als je ergens op wil reageren tijdens een intake wordt dat afgekapt. Onze teammanager heeft hierover al contact gehad met het RIO en dan wordt er gezegd dat ze willen zien hoe de zorgvrager reageert, of de zorgvrager in herhaling valt en nog wel weet wat voor vragen er 10 min. eerder zijn gesteld enz.
Het is de laatste tijd gewoon knudde met een rietje. Dan heb je nog geluk dat er iemand persoonlijk langskomt, want het gebeurt steeds vaker telefonisch. Dan zijn mensen helemaal verbaasd dat ze gebeld worden en reageren ze heel anders dan in een persoonlijk gesprek.
En doordat er verkeerd geindiceerd wordt moet de hulp steeds aangepast worden en werkt dat alleen maar verwarrend voor de zorgvrager.