fybromyalgie en werken

• sandra37

hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met het hebben van fybromyalgie en het gewoon door gaan met werken in de thuiszorg ik zit nu in de ziektewet al 2 maanden nu,en heb een contract van 24 uur ik kan momentheel nog hellemaal niet werken maak me soms wel zorgen hoe ik dit moet gaan doen ,wie van jullie heeft hier ervaring mee

• maia

Ik werk al jaren als verz b bij het HZ team en heb ook al jaren FM

Ik werk 18/20 uur

Hoe meer ik beweeg hoe beter .In overleg met reumatholoog en huisarts heb ik besloten om door te blijven werken in de ochtend en smiddags te rusten

Dit voornamelijk ook om onder de mensen te blijven

Ik gebruik pijnstillers om de dag door te komen .

En dat gaat redelijk ,mijn werk wat rustiger ]en geef inmiddels een aantal uren ondersteuning dus dat is in principe lichaamlijk niet zwaar

Dus helpen hierin kan ik je niet ,maar positief blijven en humor helpen mij een eind op weg en geven mij kracht

Het kan nm altijd nog erger

• sandra37

hallo

mijn dagen zijn heel verschillend,als ik een dag te veel doetmoet ik het de volgende dag bezuren,ik heb een contract van 24 uur en das best veel het is allemaal huishoudelijk werk,ik heb erwel aan zitten denken om helft huishoudelijk te doen en dan de andere tijden maaltijden verzorgen ofzo wil wel graag blijven werken maar zo als ik me nuvoel altijd moe en pijn valt dat niet mee,en een goeie pijnstiller heb ik nog niet gevonden en ommezelf nou hellemala vol te gooien met medicijnen zie ik ook nietzitten

• maia

Dat zijn dus keuzes die je moet maken

Ik wil werken dus slik ik meer en rust smiddags,anders gaat het niet

Als het echt niet meer gaat zal ik mij daar bij neer moeten leggen

• maia

Maar ik vermoed dat ik ouder ben dus dan is het al anders

Ga anders even kijken op het fm bord en stel daar je vraag

• sandra37

oke