Sneeuwpret

• Natasja

Eigenlijk zijn we ook gek! ;-)

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=57616

Ik ben gisteren en vandaag ook glibberend en wel bij m'n clienten aangekomen, maar elke keer als ik op de fiets stap denk ik toch stiekem: “Ik ben ook gek!”.

Ik heb spierpijn in m'n benen van het schrapzetten, fiets tussen m'n benen klemmen en van in de bochten steeds weer met je been aan de grond de bocht door te proberen komen, zonder onderuit te gaan.

Ik haal halsbrekende toeren uit om ergens 3 km verderop een wasmachine aan te zetten :-)

Maar dan kom je heelhuids aan en dan staat de koffie al klaar: eerst even opwarmen meid! Ga ff lekker zitten! Velen zijn verbaasd dat we toch op pad gegaan zijn en verklaren ons ook voor gek. Maarja, er zitten echte lieverds tussen en die laat je dan toch niet zonder eten zitten. Boodschappen doen duurt een uur, maar dan staat er weer koffie klaar!

• MvLangen

wat een onzin,iedereen moet toch gewoon naar zijn werk?? mijn man ook,ik ook glibberend en wel!! doktoren moeten gewoon opereren,spoedgevallen gaan door!!! op de EHBO heb ik heel wat gebroken armen en benen behandeld,maar ik vis niet naar een compliment hoor,het is gewoon mijn werk en ook dat van jou,en daar hoor je gewoon altijd te zijn,of het nou wel of niet gesneeuwd heeft.

mijn vriendin is verloskundige,die moet dag en nacht klaarstaan ,ook gisteren moest zij door de sneeuw,of die kliënt nou wel of geen lieverd is,je moet er gewoon naar toe!!

• Nelleke

Nou, dat vind ik ook. Trouwens, hoe doen ze dat in landen waar het altíjd sneeuwt 's winters? En waar 50 cm nog helemaal niks is? Ik heb een vriendin die thuiszorgverpl.k. in Zwitserland is, daar moet je gewoon vroeg opstaan om je sneeuwkettingen om te leggen.

Maar goed, ik heb gisteren en vandaag ook gewoon mijn rondje door de wijk gefietst, gewoon stevig doortrappen en niet bang zijn, dan heb je de minste kans om te vallen!

• ilonka

Nou ik ben het niet helemaal mee eens het ligt er ook aan of je met het

openbaar vervoer bent.Als die niet rijden kan je moeilijk vanuit molenwijk naar amsterdam oud-zuid lopen.En zoveel verdien je niet bij de thuiszorg om iedere keer een taxi te nemen.Ik heb een collega die uit almere moet komen en die zie ik niet komen lopen.Nelleke schreef:

>

> Nou, dat vind ik ook. Trouwens, hoe doen ze dat in landen

> waar het altíjd sneeuwt 's winters? En waar 50 cm nog

> helemaal niks is? Ik heb een vriendin die thuiszorgverpl.k.

> in Zwitserland is, daar moet je gewoon vroeg opstaan om je

> sneeuwkettingen om te leggen.

> Maar goed, ik heb gisteren en vandaag ook gewoon mijn rondje

> door de wijk gefietst, gewoon stevig doortrappen en niet bang

> zijn, dan heb je de minste kans om te vallen!

• toos

Ik werk ook in de wijk en als ik mijn auto in de prak rij zegt Thuiszorg niet: Wij vergoeden de kosten. Nu met sneeuw is het nog te doen maar als het ijzelt dan kunnen wij via zorglijn een taxi regelen en daar zal ik ook zeker gebruik van maken.

• Natasja

Jeetje zeg, ik bedoelde het niet zo negatief hoor.

Ik weet niet hoe jij over werken denkt, maar ik leef niet om te werken, ik werk om te leven. Leven om te werken heb ik gehad en da's zeer slecht bevallen. En er valt weinig te leven als je met een smakker onder een sneeuwschuiver van de gemeente beland met je fietsje.

Ik ben altijd op tijd, ben in geen 10 jaar ziek geweest, geen dag! Dus ga me nou niet vertellen hoe het werkt.

• Natasja

Dan moeten die taxi's op dat moment nog wel rijden ;-)

• Natasja

In landen zoals Zwitserland zijn ze erop ingesteld. Wegen worden begaanbaar gemaakt, hier worden ze door te strooien onbegaanbaar gemaakt. Daar moet je met sneeuwkettingen rijden, dat kan hier niet omdat er op de wegen geen sneeuw ligt maar drap.

De bevolking is er ook aan gewent, hier niet en daardoor gebeuren er juist ongelukken, mensen weten niet hoe ze met hun auto om moeten gaan als het glad is. En heb je in Zwitserland wel eens een fietser gezien in de wintermaanden?

En mijn rondje door “de wijk” is van begin van de wijk tot eind van de wijk 8 km! Van huis naar de wijk nog eens 3 km (En da's hemelsbreed genomen, niet eens de werkelijke km-stand).

• Maartje

Het ligt er aan wat je wzh zijn in de wijk.

Ik werk al verzorgende in de wijk en kan moeilijk tegen de client zeggen: blijf vandaag maar in je bed incl. je inco materiaal, zonder medicijnen, eten etc

En voor de avond clienten: blijf de rest van de avond/nacht maar lekker op, met je steunkousen aan en zonder je noodzakelijke medicijnen

Ik werk niet om hiervan te overleven maar ken wel mijn verantwoordelijkheden

• Natasja

Ik ook en dus verschijn ik gewoon netjes op m'n werkplekken. Maar door zieken in het team doen we nu “klusjes tussendoor” die best een dagje zouden kunnen wachten. Maakt het wat uit dat de wasmachine vandaag niet aangezet wordt maar morgen en de was vandaag niet gedroogd wordt maar morgen, terwijl de dochter zondag's pas de was opruimt?

Ik denk dat dat soort dingen niet zo belangrijk zijn als eten, medicijnen, kousen, e.d. maar het scheelt een hoop gestuntel. Ik ben normaal gezien de vrijdagmiddag vrij, morgenmiddag werk ik gewoon om collega's te vervangen. En dat is helemaal niet erg, maar als het echt zo hard gaat vriezen vannacht als al dagen voorspelt wordt, heb ik geen idee hoe ik bij m'n clienten moet komen zonder kleerscheuren, want dan wordt het hier één grote ijsbaan (en nee, ik heb geen schaatsen ;-) ). En dan denk ik dat de organisatie waarvoor ik werk toch wel een beetje mee mag denken en prioriteiten mag stellen.