wanneer recht op thuiszorg

• Ciska

Goedenmiddag iedereen

Waarschijnelijk wordt ik binnenkort opgenomen in het ziekenhuis.

Ben nog maar 32 weken zwanger. Ik heb een dochtertje van 2 en mijn man werkt fulltime. Hebben wij dan recht op thuiszorg ?

Wie weet dit ?

Alvast bedankt.

Groetjes Ciska

www.annagerrits.com

• Caroline

Hoi, Ciska

Dit zou ik bij je thuiszorgorganisatie informeren als ik jou was.

Zij kunnen dan samen met jou bekijken wat de mogelijkheden zij.

Waarschijnlijk zul je ook een stuk mantelzorg moeten regelen!

Vervelend voor je dat je zwangerschap anders verloopt dan je verwacht had!

Sterkte ermee, Caroline.

• wenie

Volgens mij op heel weinig tot geen hulp. Als ik jouw zou ik is kijken op de site van het CIZ, www.CIZ.nl, hier staat op vermeld wanneer iemand in aanmerking komt voor zorg. En ook hoe je het kunt aanmelden voor een indicatie.

Een thuiszorg organisatie bellen is ook een optie maar zie beslissen niet of iemand een indicatie krijgt. Dat doet het CIZ.

Succes.

• Carolien

Wanneer er een gezonde partner is wordt er over het algemeen geen thuiszorg toegewezen. Een werkende partner kan ouderschapsverlof opnemen en men wordt geacht daarvan gebruik te maken in dit soort van situatie's.

Toch kun je altijd een poging wagen om thuiszorg aan te vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar ik schat de kans dat je het daadwerkelijk krijgt klein in.

Sterkte,

Carolien

• MvLangen

hoi ciska,

In eerste instantie wil ik je sterkte wensen,want je wordt niet voor niets opgenomen natuurlijk.

Mijn voorgangers hebben in principe wel gelijk,je moet bij het C.I.Z. (voorheen het rio) een indicatie aanvragen,en dat moet je heel snel doen.Hulp krijgen is inderdaad erg moeilijk als je een gezonde partner hebt,maar het een en ander is toch afhankelijk van je persoonlijke situatie.Als jouw partner bijvoorbeeld de hele week van huis is,voor zijn werk,is het onmogelijk voor hem om voor je dochterje te zorgen,om maar iets te noemen.het kan zijn dat hij een functie heeft waarbij hij niet zomaar ouderschapsverlof zou kunnen nemen,en zo zijn er nog meer redenen te bedenken waarbij je geen beroep op je partner zou kunnen doen.dus ik zou dit met het c.i.z bespreken ,dan weet je precies waar je aan toe bent.

sucses ermee en veel sterkte!!

• vrouw

Hallo,

Je zou het zorgloket kunnen bellen voor je vragen , maar omdat je een man hebt, die jou kan ondersteunen in huishoudelijk werk, heb ik het vermoeden dat je geen thuiszorg krijgt.

gr. vrouw