in tegenstelling tot een tijdje terug heb ik nu sinds enkele weken te maken met te weinig uren hoe gaat dit krijg je wel gewoon je contracturen uitbetaald wie heeft hier ervaring mee?
Dag Ilse.
Hoekomt het dat je nu te maken hebt met te weinig uren dan?
Ben je thuishelpende a, werk je als huihoudelijke hulp en is er effe geen adres voor je?
Dan worden die uren die je te weinig werkt gewoon uitbetaald hoor, die worden dan geboekt op indirecte tijd.
Jij vraagt er toch niet om dat je te maken hebt met te weinig uren.
Groetjes Cobie
bij ons is het zo, heb je minder dan je contract gewerkt, en zijn er gewoon geen uren meer, krijg je ze gewoon betaald. Je hebt toch met je werkgever een contract afgesproken, bepaalde uren te werken. Daar staat weer een bedrag tegenover. Als de werkgever deze uren niet kan geven, moet hij gewoon uitbetalen.
dat ligt er maar helemaal aan welke functie je hebt.
Wanneer je in de verzorging zit (overdag) en er is niet genoeg werk kunnen ze je wel verplichten om andere openstaande uren te draaien.Bijvoorbeeld middag- , avond of weekenddienst.
Wanneer je dan weigert zou er ontslag kunnen volgen. (eigenlijk slikken of stikken, weinig keuze)
Hoe dat bij de hdl zit weet ik niet
hallo ik werk als verzorgende C en wij zijn breed inzetbaar werken normaal altijd al weekeinden en avond diensten maar daar worden we nu ook minimaal ingezet ik heb wel gehoord dat het zo kan zijn dat je dan van de zomer je te weinig gewerkte uren in kan halen als je collega,s op vakantie zijn maar goed is dat dan een verplichting?
"Bij ons als je geen werk heb kan jwe als je wil vakantie opnemen.
Als je dat niet doet dan moet je het op geen werk of ander werk op je werk-
rapport invullen"
Dit lijkt me vreemd want werk is er altijd te vinden en tedoen (lijkt mij)
Bij ons als verzorgende wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van uitzendkrachten en 0-uren medewerkers. Dus schrijven als geen werk gaat bij ons niet op.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?