Eerder klaar

• lie

Ik ben twee weken geleden begonnen als thuishulp A. Iedere maand krijg ik een rooster van de planner waarop mijn werk voor de komende weken staat met het aantal uren en tijden.Ik ben de afgelopen dagen steeds eerder klaar dan dat op mijn rooster vermeld staat.Voor het weggaan vult men samen met de client een soort van aanwezigheidsformulier in waarop men de tijden invult van hoelaat tot hoelaat men is gebleven.Ik heb een contract van 28uur per week mijn vraag is of het aantal uren dat ik eerder klaar ben wordt afgetrokken van mijn contract van 28uur.

• Cobie

Hallo Lie.

Is je niet uitgelegd wat je te doen staat mocht je is eerder ergens klaar zijn?

Als je bijvoorbeeld bij iemand moet zijn van 9 tot 12 en je bent om 11 uur klaar, dan moet je je planner bellen of even langs kantoor gaan. Uiteindelijk ben je tot 12 uur in dienst en kunnen ze je nog voor een kleinigheid naar een ander adres sturen. Of mocht je een kwartier eerder klaar zijn dan kan je altijd zelf nog even kijken of er een kleinigheid gedaan kan worden op je adresje. Hebben ze niets voor je in die tijd, dan gaat het op indirecte tijd en krijg je het gewoon uitbetaald. Dus als je eerder klaar bent ergens, even een belletje of langs kantoor gaan.

Groetjes Cobie

• Piet Groot

eerder klaar??

Ik dacht juist dat we altijd tijd te kort komen voor individuele aandacht, plan dit dan in je werk.

Even een praatje, of samen de krant lezen. een boodschapje samen met clieent?

• Anneke

Zo is het maar net….niks tijd over altijd tijd tekort. Zou met mijn zorgvragers wel eens willen gaan wandelen, winkelen, haartjes in de krul, nageltjes lakken, dus kom maar op met tijd over. Gelijk heb je Tineke.Gr Anneke.

http://kwebbelzuster.web-log.nl.

• regina

Volgens mij moet dat dan wel geindiceerd zijn door het RIO/CIZ. Als er alleen geindiceerd is op huishoudelijke zorg valt hier geen persoonlijke verzorging onder zoals haren in de krul en nagels lakken.Je mag alleen dat doen wat is geindiceerd dit wordt steeds strenger bewaakt, denkt bv aan de verschillende codering voor handelingen en zorg.

• maia

Als er echt tijd over is moet de indicatie aangepast worden ,maar veeg eens het stoepje ,werk wat langzamer ,en overleg om eens de kasten aan tepakken.

Je moet er wel vanuit gaan indien je de indicatie laat veranderen dat mensen ouder worden en er niet op vooruit gaan wat gezondheid betreft

Wat ik daar mee wil zeggen dat wat de clienten nu zelf doen er een tijd komt dat ook die zaken overgenomen moeten worden dus ook meer tijd gaat kosten

Buiten dat wil ik niemand afvallen maar na twee weken heb je de zaken nog niet echt kunnen overzien ,wat zeg ik dat kost veel meer tijd om alles goed tebekijken en in te delen dus neem even de tijd ,ruim de tijd.

En natuurlijk wil iedereen wel leuk krullen inzetten , nagels lakken end,alleen is dat alleen voor OBweggelegd ,sinds eind 2004 mag er in ons rayon weer gewandeld worden door thuishulpen A voorheen verboden

Enne helaas hebben ze daar vaak geen tijd voor

• lie

Ik ben inderdaad pas in dienst en het is ook niet zo dat ik overal eerder klaar ben.

De mensen waar ik eerder klaar ben zijn geen oude mensen het zijn de mensen die bvb een been hebben gebroken of herstellende van een ongeluk zijn.Ik was bij een vrouw die een gebroken been had. Haar man was thuis had al het een en andere gedaan zodat ik alleen boodschappen hoefde te doen. Ik was dus eigenlijk zo klaar.Toen ik vertelde dat ik van 900 tot 13.00uur werkte zij hij dat dat niet nodig was en ben ik dus weg gegaan. Inmiddels heb ik gewoon contact opgenomen met mijn thuiszorg organisatie en die vertelde mij dat ik gewoon weg kan gaan als ik maar de uren opschrijf die ik werkelijk heb gewerkt.

Ik heb nog geen vaste adressen maar ik krijg deze zo snel mogelijk als die er in mijn omgeving zijn.De organisatie heeft mij verteld dat de uren die ik op het moment werk zeker niet zo zullen blijven.

Gr. liesbeth

• maia

Okee dat is natuurlijk wat anders

Succes verder met je baan

mvg Maia

• vrouw

Ik werk ook in de thuiszorg als A helpende, maar mijn ervaring is bij de meeste mensen dat ze je toch als een soort '' werkster " blijven zien, terwijl ik toch goed de zorgmap heb uitgelegd in het begin en verteld heb wat mijn taak is.

Ik vind dit minder eerlijk gezegd.

Wie ervaart dit ook?

• karin

ik werk als verzorgende C maar van de 15 uur die ik werk zit ik er 12 in de HV dus alleen maar huishoudelijk werk , het is de bedoeling dat er samen met de client een plan wordt opgesteld en dat er gekeken wordt naar wat de client zelf nog kan om dit dan samen aan te pakken en indien de mogelijkheid er in zit het zoveel mogelijk weer aan de client zelf over te laten op den duur ,helaas zien veel clienten dit zelf niet zitten en ben je zelf alleen maar aan het poetsen en schrobben! ik baal daar ook wel een van hoe is dat bij jullie verdeeld de PV en HV