ver rijden na nachtdienst thuiszorg

• jos

Hallo,

Ivm te weinig nachtzorgen worden we tegenwoordig verderweg gestuurd om diensten voor onze organisatie elders te vervullen.

Dit houd in dat je bv na een nachtzorg nog eens 1 1/2 uur moet rijden. (mits je geen files tegenkomt)

Ik vind dit onverantwoordelijk. Een nachtdienst is al vermoeiend en bij terminale cliënten ook erg intensief en om daarna nog eens zo'n stuk te moeten rijden vind ik gevaarlijk.

Wat vinden jullie ervan?

De organisatie zegt je bent binnen het hele werkgebied inzetbaar, maar dit werkgebied is na mijn komst naar een ander deel van de provicie uitgebreid.

Kan ik weigeren?

Alvast bedankt.

• monique

Op dit moment wordt er enorm met de werknemers gesold. Ik moet wegens reorganisatie (ander project is mislukt) twee dorpen verder aan het werk. Mooi werk gezocht in de buurt van mijn huis, moet ik weer de auto gebruiken om op mijn werk te komen. Als ik weiger, is het werkweigering en krijg ik ontslag zonder uitkering. Je bent tegenwoordig een pionnetje die verschoven kan worden van hot naar haar. Er wordt helemaal niet meer naar je als persoon gekeken, alleen wat je kunt opbrengen. Hebben we met z`n allen een verkeerde regering gekozen?

• Peet

Tja er wordt de laatste tijd steeds meer naar alleen de cijfertjes gekeken he, er is weinig menselijkheid meer bij. Zijn er bij jullie ook zoveel veranderingen gaande?

• Maaike T

Als je lid bent van de een vakbond, dan zou je het daar kunnen laten uitzoeken.

• truus

Hoi Jos,

Is het niet zo dat ze dan kunnen zeggen: je bent in dienst van “naam werkgever”, en dat dat dus inhoudt dat je overal ingezet kan worden. Zo is het wel in een verpleeghuis, daar kunnen ze je ook opeens overplaatsen naar een andere afdeling. Of je dat nu leuk vindt of niet, anders is het werk weigering.

• meredith

..Het maakt wel uit of je overdag of s nachts aan het werk bent!!

Het is m.i. onverantwoord om uit de nachtdienst nog zo n eind te moeten rijden..

Je bent toch altijd minder fris als aan het einde van een werkdag overdag,of s avonds.

Ik spreek uit ervaring..(auto totall loss gereden op de A2 na mijn nachtdienst).

Jos hebben jullie geen ondernemingsraad waar je terechtkunt? Je bent vast niet de enige in jullie organisatie die hier tegen aanloopt. Wat ook nog meespeelt is de veel slechtere reiskostenvergoeding die je nu krijgt..in vergelijking met andere jaren, wel meer kilometers maken maar er per saldo minder aan over houden.

• meredith

…Voor deze regering heb IK niet gekozen..

• flip

in pricippe geen verschil tussen hele dag of nachtdienst ,vermoedelijk zijn beide dan toch wel even moe

• mtb

de vakbond doet er niets aan omdat de OR het goed heeft gekeurd. De OR heeft nooit gedacht dat het ooit zo ver komen zou!!!!!