Het is normaal als je net iets extra zorg geeft aan een cliënt thuis wat niet tot je functie behoort, maar omdat je het zo sneu voor de client vind doe je het.
Graag hoor ik jullie mening
Bedankt alvast!
Misschien doe je dit wel maar men moet dat dan onder een andere code registreren dat moet tegenwoordig, verder moet je natuurlijk wel tegen de client zeggen dat dit extra kosten met zich meebrengt als die tijd buiten de indicatie tijd valt anders moet je de tijd verdelen binnen de indicatie ( als het binnen de indicatie tijd kan).
Ja daar moet je heel erg mee oppassen want anders lig je in de clinch met je team.Maar sommige klanten maken daar wel gebruik van.
Ik heb pas een nieuwe klant gehad om te wassen,ontbijt en koffie en postoel
legen.Maar wat gebeurde me ze was al door kleinzoon gepoedeld de eerste keer oke maar de tweede keer gebeurde het weer en weer wilde mw niet gewassen worden alleen maar de was buiten ophangen en po legen en koffie zetten,
kleinzoon had ook al brood gemaakt.Ik wilde de taken doen die mij zijn opgedragen maar als die al gebeurt zijn wil de klant dat je tyd vol maakt met huis
houdelijke klussen.Vanaf nu heb ik me voorgenomen om me aan de taken te houden hoe moeilijk het ook is.
Als mensen een indicatie voor zorg hebben hoort er ook een zorgplan te zijn, het is natuurlijk niet de bedoeling dat als je voor adl komt en het is al gedaan door familie dat men dan van jou kan verwachten dat je allerlei huishoudelijke klussen gaat doen. Het is niet verplicht om de indicatie tijd volledig te gebruiken als de indicatie tijd vaak afwijkt moet deze bijgesteld worden ( meer of minder uren) men is geindiceerd voor bepaalde zorg en het is niet zo dat de klant, als er tijd over is, jou maar allerlei klussen op kan dragen waar geen indicatie voor is.
`De zorg die je moet leveren staat als het goed is inderdaad in het zorgplan. Ik vind niet dat dat wil zeggen dat je verder dan ook helemaal niets hoeft te doen.
Maar eventuele extra onvoorziene dingen die moeten gebeuren moeten denk ik wel in verhouding staan tot de eigenlijke zorgvraag, en ook “redelijk” zijn.
Natuurlijk zijn dit allemaal hele vgae begrippen waar je alle kanten mee uit kunt en dat is juist het probleem.
Maar als ik als vpk bij een cliënt kom die gewassen moet worden en iemand anders heeft dit al gedaan, dan ga ik dus echt niet de ramen wasen of wat dan ook.
Mischien is er een zorgdossier wat nodig bijgewerkt moet worden? dan kun je dat mooi in die tijd doen.
Maar als het werk waar je voor kwam al gedaan is door famile/mantelzorg etc dan denk ik dat de client pech heeft gehad. Je kunt dan gaan en de tijd gewoon schrijven, zo is bij ons tenminste de afpraak en dat wordt ook als zodanig duidelijk gemaakt als we ergens de zorg op gaan starten, in principe moet men 24 uur van tevoren afzeggen. Gelukkig gaan wij daar niet al te star mee om, maar als het keer op keer zo is dat client x al geholpen is dan wordt het een ander verhaal.
En als zoals uit bovenstaand voorbeeld het geval blijkt te zijn dat er veel mantelzorg actief is kun je ook nog overwegen een herindicatie bij het ciz aan te vragen.
Het lijkt er op dat het aan de goedheid van het personeel wordt overgelaten of er wat ëxtra's" kan gebeuren bij een KLANT
Volgens mij moet de thuiszorg en haar personeel eens gaan realiseren dat het klanten zijn waar voor gezorgd mag worden en dat er veel minder strak gekeken moet gaan worden naar wat mag ik en zeker ook naar wat wil ik.
Iedereen weet dat er op een idicatie een bandbreedte zit die veelal niet wordt gebruikt.
Probeer eens meer te denken aan klantvriendelijkheid mensen betalen immers dik voor hun thuiszorg
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?