Thuishulp.nl?

• Rob

Hallo.

Wat ik me afvraag, hoe staat het er elders in het land voor bij de thuiszorg?

Bij ons is het namelijk zo dat bij ons in den haag de thuiszorg verdwijnt en over gaat naar thuishulp.nl

En je leest er hier eigenlijk niets over.

Niet belangrijk genoeg zeker?

• ilonka

Bij ons gaat de huishoudelijke zorg weg maar wanneer weet ik niet.

En wat er dan met de b-ers gebeurt die in een c-team zitten is ook heel erg

onzeker.Ik heb gehoord dat die weer meegaan met de a-hulpen naar de gemeente

wat een rotzooi zal het worden zeg.Klanten worden hier erg onzeker van.

Maar de gemeente wil eigen mensen van schoonmaak bedrijven inhuren want wij

zijn te duur dus ik denk dat wij dan eerdaags op straat staan en dat na bijna 15jaar,maar ik wacht eerst af want je moet nooit op roddels afgaan he.

• Rob

Hoi, bij ons zijn het geen roddels hoor, maar feiten.

Balen he….veel sterkte ook!

Groetjes….

• Greta

Het zijn inderdaad geen roddels, het gaat echt gebeuren. Thuiszorg wordt Thuishulp.nl…..in Den-Haag.Vraag me af hoe het allemaal verder moet gaan. Alles zelf gaan regelen, zonder je planner of manager!!

Sterkte….. voor wie dit allemaal gaan meemaken.

Groeten

• Truus

En wat ze nog niet zeggen over dat hthuishulp.nl hier in Den Haag?Er moeten 300 a 400 banen verdwijnen.Gedeelte gaat met obu,een gedeelte(verwachten ze) gaat uit zichzelf weg en de andere 200 mensen worden ontslagen.

En als de gemeente kiest voor een ander(zoals Florance)dan zijn we allemaal onze baan kwijt.En dat terwijl ze een paar jaar geleden zeiden dat als je werkte bij de thuiszorg je wel goed zat aangezien nederland aan het vergrijzen is.Niet dus.

• mirjam

De regering heeft besloten dat de thuiszorghulp naar de gemeente moet; dus de mensen die er werken mogen straks weer solliciteren en alleen de goedkoopsten worden daar aangenomen.

Bij de dagvoorziening hier worden de ZVers ook al weggehaald en mensen van de sociale werkplaats worden daar ingezet. Leuk wanneer je denkt je moeder in goede handen ergens achter te laten!

• maia

Tuurlijk is dat ontzettend belangrijk maar in deze regio zijn ze er nog niet helemaal uit

Wel dat het goedkoper moet ,clienten indien mogelijk terug naar alphahulp

Personeelstop ,helaas toch enkele ontslagen.

Verder staan er enkele plannen op papier ,maar de gemeente is een beetje laks met reageren dus concrete plannen van die kant daar horen we nog niets van

Dus hier is het nog een paar weken wachten voor er daadwerkelijke officele zaken besproken worden ,tot dan is het hopen en gissen

• Natasja

Ik zit me net te bedenken dat Den Haag al helemaal ingespeelt heeft op de EU grondwet. :-(

Als het huishoudelijk werk van de thuiszorg overgaat in de handen vand e gemeenten en die dan schoonmaakbedrijven inhuren kunnen wij het helemaal vergeten! Je hoeft dan ook niet meer bij zo'n bedrijf te solliciteren, want voor jou staan er 10 goedkope krachten elders uit Europa klaar.

• Riet

Hoi Rob, ik werk bij diezelfde thuiszorg organisatie.

Ik ben ook benieuwd naar reacties, heb je al een werkbespreking gehad, waarin je het een enander werd uitgelegd? Ik namelijk wel, was voor mij in ieder geval niet om blij van te worden.

• Riet

Ach nu vergeet ik bijna het belangrijkste te vertellen, mijn man werkt ook bij de thuiszorg, maar dan in Amsterdam, daar doen ze het heel anders.

Iedereen blijft gewoon in dienst van de thuiszorg.

Het is namelijk zo dat de HVZ wel het geld binnenbrengt voor bijna de hele organisatie, als een thuiszorgorganisatie die afstoot wordt het een doodlopende zaak. Trouwens hoe denk je dat je klanten het zouden vinden als er iemand van het schoonmaakbedrijf langskomt? Ze kunnen niet meer met ze praten of er wordt niet gewerkt! Ik hoorde van kamer in zorginstellingen waar ze mensen dringend verzoeken toch maar hun kamer als zorgkamer te laten registreren, dan krijgen ze nog 20 min. hulp! Tjonge als ik twee kamers in 20 min. in de week zou kunnen doen, dan ben ik supervrouw.

Bah die hele thuiszorgorganisatie valt mij vies tegen, leuk werken met de klanten maar voor de rest ……………