verkorte opleiding verzorgende 3 ig

• MARISKA

hallo ik ben mariska en ga ik september de verkorte opleiding van verzorgende 3ig doen. Maar hierbij komen wel een aantal vragen op me af. Wie kan mij helpen ze te beantwoorden. Ik heb de opleiding verzorgende C/D met een diploma afgerond daardoor mag ik de verkorte opleiding 3ig doen. Mijn vragen zijn:

Krijg je nog meer vrijstelling?

Wat voor soort handelingen kan ik erin verwachten?

Hoeveel modules zijn het?

In ieder geval alvast bedankt!!!

• Petra

Ik had de verkorte opleiding van het SVOZ gedaan. En was toen MBO verzorgende. De enigste vrijstelling wat wij hadden was maatschappij. De rest mosten we wel. We kregen gewoon alle modules die de lange opleiding ook had, maar er werd sneller doorheen gegaan. De handelingen die we extra hadden was: intramusculair spuiten sonde inbrengen en verwijderen, katheter inbrengen. Verder weet ik het even niet meer. Wij waren nl. de eerste groep IGers die af studeerden. Dus het is wel weer even geldede. Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Groetjes Petra

• MARISKA

iedereen bedankt voor het reageren inmiddels heb ik de brief met vrijstellingen binnen. Dus voor iedereen die gediplomeerd verzorgende C/D is MOET in de verkorte opleiding 3IG de volgende modules doen 301,304,306,310,311 (deze zijn zowel praktijk als theorie) in de praktijk moet je nog wel 309 en 308. Ik hoop dat iedereen hier misschien ook nog wat aan heb

GROETJES MARISKA