Hallo , allemaal
Ik werk in de thuiszorg en heb vele cliënten en allen zijn ze heel lief , aardig , enz…
ze zijn me heel dierbaar en ik doe ook voor ieder van hen mijn best zodat ze een goede verzorging hebben . Ze zijn ook allen heel tevreden over mij en zien me graag komen .
Maar met 1 van mijn cliënten kan ik niet overeen komen , ze gedraagt zich heel dominant , opvliegend , pesterig , ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan .
Tot nu toe heb ik altijd heel goed kunnen reageren . Ik blijf beleefd , geef haar de nodige zorg enz…
Maar ik begin nu al naar te worden als ik eraan denk dat ik weer naar haar toe moet .
Ze scheld , tiert , lijkt toneel te spelen ? . Dan moet ik dit doen , en dan mag het weer niet . Hoe ik het ook doe , ze zegt me rechtuit dat ik niks kan , niet deug .
Ze haat alles , de regen , de zon , vliegen , katten enz…
In mijn ogen is ze een vrouw die zeer deprimerend gedrag heeft. Ze is 80 en kan nog heel veel .
We weten eigenlijk nog niet zo wat er met haar scheelt , ze zou altijd zo zijn geweest .
Maar nu beginnen we als thuiszorg te twijfelen . We denken aan Manisch - depressief .
Zo is ze vrolijk en danst ze en doet heel overdreven lacherig en binnen een minuut kan ze omslaan zodat ze tiert en vloekt enz..
Ze zit ook heel erg aan je te duwen en te trekken als ze iets vertelt .
Ik bibber wel eens als ze zo uit haar slof vliegt terwijl er niks is .
Wie heeft tips hoe ik hiermee kan omgaan ?
Ik moet natuurlijk op een aangename manier mijn werk kunnen doen .
Zijn er meer onder jullie die weleens zulke Cliënten hebben en hoe ga je ermee om ?
Want laat ons eerlijk zijn , ik ben ook maar een mens en heb ook gevoelens en soms ben ik het toch een beetje beu om als een stuk vuil behandeld te worden .
Mia