detachering

• Jos

Omdat het slecht gaat met de actieve en voornamelijk bij verpleegkundige nachtzorgen (door indicatiestelling CIZ), zijn ze bij mijn bedrijf mensen aan het ‘porren’ om gedetacheerd te worden naar een andere thuiszorginstelling om dag/avond/weekend routes te doen.

Wat zijn voor-, nadelen en consequenties van detachering?

Wat kunnen consequenties zijn als je niet wil/niet gaat?

Welke voorwaarden moet ik bespreken en op papier laten zetten?

Je mist een hoop ORT, kun je daar een vergoeding voor vragen?

Wat als die andere thuiszorginstelling je ineens niet meer nodig heeft?

Goeie internetpagina's over dit onderwerp?

Andere opmerkingen zijn ook van harte welkom, omdat ik steeds het idee heb dat bij deze detacheringen een addertje onder het gras zit.

Alvast bedankt

• jan van geffen

Ik ben ooit, toen ik nog in een verpleeghuis werkte gedetacheerd geweest in de thuizorg ( is me zo goed bevallen dat ik er nu weer werk ). De gemiste ort kreeg ik toen op basis van een berekend gemiddelde keurig netjes gecompenseerd.

Maar als je ook avonden en weekenden gaat draaien maakt dat voor de ort natuurlijk weinig uit, die is en blijft helaas maar 40 %.

Ik vraag me trouwens af bij welke thuiszorgorganisatie jij werkt.

Bij de mijne, in het zuiden des lands gaan we juist beginnen met een nachtelijke bereikbaarheids ploeg, die snachts zowel geplande als ongeplande zorg gaat leveren en die ook de alarmopvolgingen gaat doen.

Het beeld dat wij hier hebben is dat doordat het ciz anders indiceerd er waarschijnlijk meer behoefte is aan zorgmomenten snachts. En dan bedoel ik met name de terminale clienten war de familie dan noodgedwongen zelf moet waken maar waar de thuiszorg dan als een soort geplande zorg snachts komt kijken hoe het gaat of komt helpen met wisselligging etc..