handcomputers in de thuiszorg

• regina

Ik heb begrepen dat een aantal thuiszorg instellingen werkt met een handheld computer en ik ben benieuwd naar het gebruik hiervan. Er zouden verschillende soorten in gebruik zijn waarmee je de gewerkte uren kunt invoeren, route planningen kunt veranderen ed. Mijn vraag is kun je er ook mee overdragen naar een collega die bv morgen of vanavond moet werken via e-mail oid, dus eigenlijk ruimte voor een soort van overdracht.

• welin

Ik ben de gelukkig eigenaar van zo'n handpc. Momenteel word hij enkel gebruikt voor de registratie van de uren. Planning komt er in de toekomst wel bij, het is de bedoeling eerst te wennen aan het werken met het aparaat.

Ik moet zeggen het registeren van de uren vind ik er prettig. Het is een hoop schrijf werk minder, je niet op je horloge te kijken om de tijd bij de houden (doet het aparaat). In het begin is het was het wel even wennen want voor elke handeling (reistijd, clienten contact, ander werk etc…..) moet je een handeling verrichten.

Maar ik zie wel degelijk de voordelen ervan.

Hoe het gaat met overdragen kan ik mij nog geen voorstellen van maken. Ik weet wel dat ik met mijn handpc kan bellen en sms-en. Misschien is het de bedoeling om het op die manier te doen.

Of de wijzingen door gegeven aan de planners dat die het in de “hoofd”computer vervangen.

Het is zelfs de bedoeling dat er op onze handpc clienten gegevens komen te staan, vlgs mij. Zorgvraag, soort indicatie etc…