Mensen wassen???

• Arual1984

Hoi,

Ik ben sinds afgelopen dinsdag 6 september begonnen bij de Thuiszorg. Ik loop met iemand mee en die is verzorgende C. Ik ga zelf in februari 2006 beginnen met de opleiding verzorgende B. Ik moet op dit moment mensen wassen, maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Volgende week ga ik alleen lopen en dan moet ik alles alleen doen. Ik dacht dat ik geen mensen mag wassen zonder diploma, maar op mijn werk zeggen ze dat dit wel mag! Ik heb van meerdere mensen gehoord die werkzaam zijn bij de Thuiszorg dat dit niet mag! Dus wie weet of dit nu wel of niet mag? Ik wil namelijk geen problemen krijgen, als ik bijvoorbeeld iets fouts heb gedaan.

Groetjes Laura

• agtha

mensen wassen, hoi laura, als verzorgingshulp b mag je mensen alleen aan de wasbak wassen zonder diploma alleen onder begeleiding,van verzorgende c.

werk ze agtha

• carla

als je nu nog A bent mag je in princiepe nog geen haar wassen hier tenminste niet ook bij mijn vorige werkgevers mocht dit niet ik ontmoet hier mensen in opleiding voor C die mogen nog geen steunkous aantrekken alleen en die zij in het laatste jaar van de opleiding!

• toos

Je bent pas te kort bezig om zrelfstandig op pad te gaan. Je zal eerst een aantal maanden mee moeten lopen en daarna onder begeleiding en dan pas zelfstandig!! Kaart dit bij je werkgever aan want als je iemand laat vallen ben jij verantwoordelijk!!!

Succes en laat niet over je heen lopen.

Groet Toos

• greet

als je in opleiding ben van b verzorgende mag je absoluut nog niet wassen, en zeker nog niet zelfstandig werken. een b verz. mag bij ons geen clienten douchen of aan de wastafel wassen.Ze mogen alleen ondersteunende zorg geven bij clienten die zowel geestelijk en lichamelijk nog enige mate van zelfstandigheid hebben. B.V: client kan zelf douchen maar niet benen en rug zelfstandig wassen. steunkousen aan en uit doen enz. Zo is het tenminste bij ons