Werken in het Ziekenhuis

• Simone

Hallo,

ik heb een vraagje, ik studeer op dit moment Verzorgende diff Kraamverzorging. Is het mogelijk als ik klaar ben met deze opleiding in een ziekenhuis te werken? Het liefst op de kraamafdeling of moet je daarvoor echt verpleegkundige geleerd hebben. En als je na de opleiding voor kraamverzorging als verpleegkundige verder wilt moet je dan de gehele opleiding volgen of is het ook mogelijk deze verkort te doen?

Simone

• regina

Als je de ig verzorgende opleiding doet dan kun je de verpleegkundige opleiding verkort doen (in 2 of 2.5 jaar afhankelijk van roc).

• Simone

Hallo,

bedankt voor deze informatie. Een vraag heb ik nog, als je de opleiding voor verpleegkundige wil doen, zijn er daarvoor ook avondopleidingen, of alleen overdag?

Simone

• regina

Ik heb nog nooit gehoord dat er ook avondopleidingen zijn. Je zult in een ziekenhuis moeten solliciteren zeg er wel bij dat je diffrenteren wil op kind en kraamzorg.Ik startte de opleiding met 10 weken school je moet dan verschillende deelkwalificaties doen sommige maar voor een gedeelte. Hierna ga je de rest van het jaar eens per 3 maanden 2 weken naar school, het gehele jaar doe je theorie en moet je alles behalen, daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon werken.Als je alles voldoende hebt afgesloten maak je in het tweede jaar de keus op welke diff je uitstroomt, je moet dan een scriptie of onderzoek doen, en nog wat opdrachten.

De manier van naar school gaan verschilt per roc, het kan ook zo zijn dat je elke 14 dagen 1 dag naar school gaat.

• Simone

Hallo Regina,

bedankt voor deze informatie, dat helpt me al stukken verder.

Groetjes

Simone