Hulp-plus of niet?

• Riet

Omdat dit in sommige organisaties soms anders heet, een omschrijving.

Je werkt als huishoudelijk verzorgende bij demente en psychiatrische patiënten, je smeert een boterhammetje ('s middags, je gaat mensen die het niet zelf meer kunnen wassen).

Je werkt in gebroken diensten maar ook in de weekenden.

Als iemand hier een aanvulling op heeft hoor ik dat graag.

Ik heb gesolliciteerd, ben in principe aangenomen maar heb een weekend de tijd om te besluiten of ik het echt wil.

Als iemand dit leest die mij de voor en nadelen van dit werk kan laten weten of gewoon je ervaringen het geeft niet welke.

Bvd Riet

• greet

welk diploma heb je dan riet, want als je verzorgend werk doe moet je toch gediplomeerd zijn. De functie hulp plus ken ik niet

• marianne

hallo riet,

w.s. ben je al begonnen aan je nieuwe job, maar ik wil je nog wel iets vertellen.

volgend jaar als de wmo er door is, dan heb je een probleem, huishoudelijke verzorging gaat naar de wmo, m.a.w. valt onder de verantwoording van de gemeente. en broodje smeren, douchen e.d. hoort niet onder de huishoudelijke werkzaamheden, dus dit wordt w.s. verzorging. of deze werkzaamheden worden gedaan door niveau 2.

op dit moment heb je een leuke baan, met veel afwisseling, volgend jaar maar afwachten, het wordt het één of het ander, allebei kan niet, tenzij je op het minst niveua 2 bent.

• merel

klopt marianne bij ons zijn er veel c ers die ook huishoudelijk werk doen bij clienten en die moeten allemaal onderverdeeld worden bij de teams v&v.

Leverd veel problemen want veel van deze c ers hebben voor deze combinatie gekozen omdat zij dan geen avonden, feestdagen en weekenden hoefde te werken.

• Riet

Hallo

Daar ben ik dan weer eens, ik loop ondertussen stage bij de hulp-plus en vind het echt tof. Wat zit hier een uitdaging in.

Wat voor een diploma ik heb, gewoon helpende A. Dat komt omdat ik altijd administratief werk heb gedaan maar ik eigenlijk vroeger al liever verpleegster wilde worden. Een paar jaar geleden heb ik de knoop doorgehakt en ben bij de thuiszorg begonnen en van werken bij de thuiszorg (tenminste, zeker de klanten) heb ik nog steeds geen spijt. Wat krijg je er veel voor terug.

Groeten Riet

• ilonka

is hulp-plus niet hetzelfde als verzorgende b want ik doe nl ook wasbeurten,kousen ontbijtjes,lunch en ook hhwerk en ga binnenkort gewoon mee naar een v&v team.