Receptenwedstrijd

• Eli Geefhuizen

De bedoeling van deze wedstrijd is om via een wedstrijd het ultieme, gezonde, liefst slanke, goedkope recept te vinden dat simpel en snel voor een gezin of gezelschap te maken is.

Ellen J. en ik volgen een cursus over gezonde voeding. Daarnaast lezen wij op vele borden en groepen. Ook vaak recepten. Vaak is het heel lekker, maar duur of vet. Of je staat er uren voor in de keuken. Er is altijd wel wat.

Al pratende kwamen wij op het idee om een wedstrijd te organiseren, waarbij wij opzoek gaan naar HET recept. En geen wedstrijd zonder prijzen, dus die hebben wij er aan verbonden. De eerste prijs is een Irischeque van ?15,-, de tweede prijs een Irischeque van ?10,- en de derde prijs een Irischeque van ?5,- .

Insturen doe je door je recept op de msn groep consuminderen, op het daarvoor bestemde wedstrijdprikbord, te plaatsen. Dat kan vanaf nu tot 20 december. Daarna maken wij de prijswinnaars daar bekend en sturen de gewonnen prijzen op.

Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden. De wedstrijdjury bestaat uit Ellen J. en mijzelf en onze gezinnen. De beide andere, collega, beheerders staan er buiten en kunnen dus ook gewoon hun recept insturen.

Samenvattend: plaats op

http://groups.msn.com/Consuminderen

een recept dat: GEZOND (liefst slank)

GOEDKOOP

GEMAKKELIJK

is en je wint misschien de prijs.

Succes en veel plezier!

• emmy

Sorry hoor, maar wat heeft dit met de Thuiszorg te maken?

• Eli Geefhuizen

Van alles. Bijvoorbeeld dat wij die cursus volgen bij een thuiszorgorganisatie.

Dat ik al jarenlang HH heb via de AWBZ en heb moeten constateren dat van de meer dan 200 mensen die ik over de vloer heb gehad er een hoop lopen te worstelen met gezond en goed en zuinig koken. Deze mensen moeten ook voor anderen boodschappen doen en soms koken. Hebben een voorbeeld en een adviesfunctie.

Mensen die in de thuiszorg werken kunnen dus bij die groep ideeën op doen en die meenemen in hun werk.

Zo zou ik dus nog wel wat argumenten kunnen verzinnen, maar ik hoop dat je hier even voldoende aan hebt.