Heel ver bleek vandaag maar weer eens.Situatie;echtpaar,zij 83,heeft Parkinson in ver stadium,hij,85,is pas opgenomen geweest met longontsteking en zware vermoeidheid,waardoor zij opgenomen werd in een verpleeghuis.Hiervoor was Mw. in zorg voor 3 keer per week hulp bij ADL,haar partner verzorgde haar verder.Omdat Dhr. weer thuis kwam wilde Mw. ook weer naar huis,dit is gisteren gebeurd,Mw. wil weer 3 keer per week hulp bij ADL.Vanochtend kreeg ik een alarmering,Mw. was flink incontinent van urine en def.,wilde nog op de postoel,Mw. had geen stafunctie,ze ‘hing’ in een stoel,med. lagen in doosjes op tafel van beiden door elkaar,het huis was een chaos(een huishoudelijk verzorgende kwam even na mij binnen en wist niet waar ze beginnen moest),Mw. wil niet liggen op het h/l bed die aanwezig is,Dhr. stond op het punt om boodschappen te gaan doen in pyama en met de nachtcatheterzak bungelend aan zijn broek,kortom het was een puinhoop.Ik ken Mw. al vrij lang als EVVer van haar,ze is erg star,wil geen veranderingen.Heb inc. materiaal besteld,en de coordinerend verpleegkundige gaat morgen kijken of er een ‘actieve’stalift moet komen.Moeten mensen tegen wil en dank naar huis kunnen?We hebben geprobeerd om het een week uit te stellen zodat we orde op zaken konden stellen,maar Mw. wilde zelf meteen naar huis.We zijn bang dat Dhr. er onder door gaat,ze hebben geen kinderen.Er stonden 6 zorgmomenten ingepland per dag,Mw wil er echter maar 2,met angst en beven ga ik het weekend tegemoet,ik ben van mening dat dit echtpaar op de urgentielijst moet,daar heb ik de c.v. al bijna van overtuigd.