handhelds

• maria

Bij ons wordt de handhelds ingevoerd, wie heeft daar ervaring mee.

Bij ons komt alle gegevens van de clienten in te staan en wat je route van de dag is, ook de link met de salarisadministratie zit er bij, voordeel is hiervan geen rapp. meer invullen.

Er is ook een maar aan dit verhaal er wordt van ons verwacht een soort contract te tekenen dat bij beschadiging, diefstal, misbruik enz dat je dar zelf verantwoordelijk bent, en de sancties daarop is tot wel 550,00 euro die van je salaris afgetrokken wordt.

Was niet van plan om dit te tekenen.

Wie kan mij vertellen hoe de ervaringen met de handhelds is.

groetjes Maria

• joyce

Ik hoor veel positieve geluiden over de handhelds. Ik zou niet gauw een contract hiervoor tekenen, ik neem aan dat je verplicht bent de handheld te gebruiken dus er is geen keuze. Misschien kan de instelling zich hier wel voor verzekeren. Ik vind wel dat bij de genoemde gebeurtenissen beschadiging ed de instelling moet kunnen aantonen dat je nalatig bent geweest, zoals je handheld onbeheerd in de auto laten liggen of zo. Beschadiging kan ook een ongelukje zijn dit is niet altijd te voorkomen.

• toos

Hoi Maria,

Wij werken al jaren met de handheld, echt makkelijk hoor. Geen urenregistratieformulier meer invullen!!

Ook wij moesten tekenen, onlangs was de mijne stuk maar kreeg zonder morren een nieuwe terwijl ik hem zelf had laten vallen.

Toen de handheld kwam dacht ik dat er wel een addertje onder het gras zou zitten en inderdaad, de handheld registreert exact het aantal minuten die je bij een client bent, de rekening van de client wordt afgerond op b.v. 15 minuten of een half uur.

Groet Toos

• noknok

Hoi collega,

Je zou eens naar je vakbond kunnen bellen, ik vind dat de Thuiszorg ons niet aansprakelijk kan maken voor; defect,verlies enzzz

Hun willen dat wij deze nieuwe en handige handheld gaan gebruiken, dus vind ik dat ze ook de verantwoordelijkheid hiervoor voor moeten dragen.

Als wij tijdens onze route schade rijden met onze auto ( zoals ikke ) vergoeden zij deze ook niet !!!

Vanzelfsprekend ga je zuinig om met de producten van je werkgever,maar goed een ongelukje zit in een klein hoekje.

Greetzzzzzzzzzz een collega

• maria

hoi noknok,

Wij zijn al druk met de or bezig deze heeft hiervoor geen instemming verleend, is trouwens helemaal niet langs de or geweest, ook de vakbond gaan ze inschakelen,

Ondertussen worden de medewerkers die niet tekenen onder druk gezet, ze willen wel graag werken met de handhelds, maar gaan niet accoord met de sancties die ernstige gevolgen kan hebben op je salaris,

gr.Maria

• welin

Wij werkte er sinds kort mee. Maar doordat er iets niet goed ging met het uitwisselen van de gegevens is het project weer stil gelegt. Ik vind dit persoonlijk erg jammer, het maakte het registeren absoluut gemakkelijker.

Wij hebben voor ontvangst moeten tekenen. Collega's waarbij het apparaat stuk ging of is gevallen kregen zonder problemen een nieuwe.

• maria

ik wil ook wel voor ontvangst tekenen, maar niet dat er ingehouden kan worden op je loon bij verkeerd gebruikt,schade ofzo iets, mag trouwens niet volgens het bugerlijk wetboek.

kijk er wel naar uit om ermee te werken hoef je tenminste niet meer 4 a 5 a4tjes in te vullen per week.

Krijgen jullie ook onkosten vergoeding voor het opladen??

Hoe veilig voelen jullie je, wat het is een apperaat die wel aantrekkelijk is voor diefstal, werk zelf in een buurt waar veel misdrijven gepleegd wordt.

Gr. Maria

• welin

Nee wij krijgen geen onkosten vergoeding voor het opladen. Op het kantoor staat echter wel een noodoplader.

Ik werk alleen overdag, voel mij er wel prettig bij. Maar gebruik hem alleen als ik bij clienten binnen ben of in de auto zit.

Het nadeel vind ik wel dat het ook een telefoon is. Hierdoor ben ik tijdens mijn werk altijd bereikbaar. Als ik vrij ben schakel ik hem uit!!!

• Yvet

Grappig om te lezen dat handhelds verschillende funties kunnen hebben!Die van mij is kennelijk al ouderwets,gewoon toetsenbordje en beeldschermpje,alleen de clienten staan er in,thuis voer ik alles in;clienten van die dag + tijden dat ik daar was en aan het eind van de week koppel ik de h.h. aan de moedercomputer en……hoppa de registratie gaat naar het hoofdkantoor.Heb wel moeten tekenen voor ontvangst,in de 4 jaar dat ik m heb maar 1 keer panne ermee gehad,en als ie kapot is krijg je een andere,niks betalen dus!