pgb?

• Stan

Ik heb een vraag omdat wil gaan proberen me zorg zelf in te kopen via een pgb i.v.m. er beter aan me zorg behoefte wordt voldaan.Ik heb nu zorg van zuidzorg en al jaren en nog steeds zonder klachten of problemen,maar de zorg die ik prevereer kunnen hun niet altijd leveren en daarom wil ik van zorg in natura naar pgb.Het ciz indicieren die dan opnieuw (indicatie loop tot september 2006)of wordt er dan gewoon de indicatie verandert naar pgb?

• Eli Geefhuizen

Waarschijnlijk kan het zo omgezet worden. Je indicatie en het produkt blijven hetzelfde , alleen de manier van afnemen wordt anders. Ik zou je trouwens eerst heel goed informeren. Je moet zeker weten dat wat jij wil, je zelf wel kan krijgen, anders schiet je er niet veel mee op. Realiseer je ook goed dat er veel administratieve rompslomp aan vast zit.

• Mandy

Het is bovendien zaak dat je goed bekijkt hoe hoog je PGB zal worden. Wat betreft de benodigde uren valt het PGB vaak aanzienlijk lager uit dan de uren die je kunt krijgen bij Zorg in Natura.

Succes ermee!

• Nelleke

Daar heb ik nog nooit van gehoord, je wordt gewoon geïndiceerd voor eenzelfde aantal uren hoor, en voor die uren krijg je een vergoeding waarvan je ook precies de hoeveelheid zorg in kunt kopen. Sommige mensen betalen hun zorgverleners weer minder en weten daar weer extra zorguren uit te krijgen, en hebben zo dus meer uren zorg dan toen ze nog zorg in natura kregen!

• Stan

ik vond het ook al heel raar,het klinkt net of dat iemand die werkt voor een pgb-er harder werkt dan iemand die voor zorg in natura werkt

• Mandy

Het heeft gewoon te maken met verschilende uurlonen. Met een PGB zorg inkopen bij een Thuiszorgbureau is niet aantrekkelijk voor de client omdat een bureau met meer kosten te maken heeft. Daardoor kun je minder uren krijgen met je PGB als wanneer je voor ZIN kiest.