Hallo,
Ik werk in de thuiszorg als oproepkracht.
Vanwege het feit dat ik oproepkracht ben krijg ik de planning thuisgestuurd.Meestal.Dit heb ik ook aangegeven , omdat je dan zeker bent waar en hoelaat je bij je clienten moet zijn.
Bij de thuiszorg instelling waar ik werk gaan ze er vanuit( schijnt) dat als je ergens een aantal keren bent geweest dat je er automatisch ook heen gaat in de weken er op. Dit wordt niet aan je vermeld.
Daarom heb ik nadrukkelijk gevraagd of ze de planning op papier blijven sturen. Ook al moet ik naar dezelfde clienten, of ze moeten aangeven voor hoeveelheid keren de clienten de hulp nodig hebben.
Ik heb kinderen en ivm met de oppas moet ik ook zekerheid hebben wanneer ik moet werken.De planning krijg ik op Vrijdag of Zaterdag . Dan kan ik het doorgeven aan de vaste oppas en dan kan die er rekening mee houden met zijn planning van de week. Krijg ik geen weekplanning van het werk, dan weet ik niet waar ik aan toe ben en wordt het regelen moeilijk.
Vandaag ben ik ingepland, maar vanwege de ziekte van mijn oppas heb ik het af moeten bellen. En er werd nadrukkelijk tegen mij verteld vandaag dat de client mijn verantwoordelijkheid is en dat er over gesproken moet worden, dit is aankomende week.En ik ben degene die met oplossingen moet komen.
De dagen dat ik moet werken volgende week is allemaal afgelast.
In mijn contract staat dat ik niet verplicht ben om gehoor te geven aan een oproep.
Ik vind dit nogal moeilijk, omdat er vanuit hun kant ook fouten worden gemaakt, die ze denk ik niet willen erkennen. Planningen verkeerd doorgeven, de planningen niet doorgeven , uitgaande dat ik het wel zou weten. Afbellen van Clienten zelf, en dat ik voor een dichte deur sta.
Wat voor Rechten heb ik als oproepkracht?