Wie van jullie heeft ervaring als Thuishulp A en geeft borstvoeding. Ik moet dus van de week weer beginnen met werken maar ik geen mijn kindje borstvoeding, ik zal dus moetne kolven bij clienten thuis. Iemand hier ervaring mee?
Groetjes Debby
Geen ervaring maar ik zal eens googelen:
Joh Debby, mensen vinden het vaak zo leuk dat je borstvoeding geeft, dat ze je wel even wat privé gunnen hoor. Anders sluit je jezelf maar even op in de badkamer.
Gevonden op vrouwonline / werk en prive
Borstvoeding
Veel vrouwen zien op tegen het combineren van werk met het geven van borstvoeding.
Maar wist je dat als je borstvoeding geeft, je na de bevalling het recht hebt om je werk te onderbreken voor het afkolven of het voeden? Totdat je kind 9 maanden oud is, mag je daar maximaal een kwart van je arbeidstijd aan spenderen. Je werkgever is verplicht deze tijd door te betalen. Heb je meer tijd nodig, dan hoeft de werkgever die extra tijd niet door te betalen. Maak al voor de bevalling met je werkgever afspraken over hoe je de voeding wilt gaan regelen.
Joyce nog geen borstvoeding gegeven zeker?
Als je kindje gewend is iedere vier uur te drinken raken je borsten daar op ingesteld en als je dan werkt gaan ze lekken na die vier uur. Toch gemakkelijk dat je dan af kan kolven?
Ik geef nog borstvoeding, en zit ook in de thuiszorg. Nu is mijn zoontje al 20 maanden en krijgt hij niet meer de hele dag. Maar je hebt recht om op je werk te kolven. En ik kan mij heel goed voorstellen dat als je borsten stuwen je graag wilt dat de spanning er af is. Ik krijg ook meestal positieve reacties als ik mijn clienten vertel dat ik nog borstvoeding geef.
maar goed, dat is door Riet ook al verteld
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?