We worden niet goed!!!!!!!!!!!!!!!!

• Yvet

Mijn collega en ik zijn de planners van een zelfsturend team,en wat gebeurd er net voor de feestdagen……….de ziekenhuizen sturen veel patienten naar huis!We kunnen er niemand meer bij hebben,de tijdelijke opvang in de verzorgingshuizen zitten sinds vanmiddag ook vol,en toch bleven de faxen maar binnen komen vandaag.We werken ook allebei komende kerst,en hebben joekels van routes(5!).Zo,dit moest ik even kwijt na een stressige middag,we kunnen het plabord niet meer zien en hebben besloten dat we het Zaterdag wel gaan uitzoeken.Is deze situatie herkenbaar?????

• jan

Dit komt mij heel bekend voor, in mijn huidige job heb ik daar gelukkig geen last van maar in het verleden heb ik dit zeker gemerkt.

Het vervelende is dat je als instelling het niet kunt perrmiteren om een zorgvragen niet de gevraagde zorg te geven. Als je dat doet dan staat de concurent ongetwijfeld met open armen klaar om die client wel te mogen ontvangen.

Als wekers in het veld heb je echter enerzijds te maken met draaglast en aan de andere kant met draagkracht. Als die eerste groter word dan die tweede heb je als team een groot probleem.

Mischien zijn er andere teams die wel ruimte hebben en kun je zo wat zorg wegschuiven.

Mischien zijn er wel minder gekwalificeerde collega's die willen en kunnen werken, het werk dat dan persé door een vpk of wzv gedaan moet worden, wordt ook door hun gedaan, maar er blijven altijf wel clienten over die door een “lager” niveau gedaan kunnen worden.

Ik weet dat dit niet de bedoeling is en dat je moet gaan voor een kwalitatief zo goed mogelijke zorg, maar nood breekt soms wetten.

En als instelling zou ik de banden met de transfervpk in de ziekenhuizen eens aan gaan halen, daar wordt je nooit slechter van. je kunt zo'n hausse aan patienten wel niet voorkomen, maar wellciht kun je in overleg wel wat invloed uit oefenen.

veel sucses de komende dagen….

• mtb

mooi voor het personeel in het ziekenhuis; kunnen die mooi thuis zitten met kerst.

Niet erg collegeaal overigens, wel erg herkenbaar.

• yousra

oohh wat jammerrr v00r julliee je moet gwoon voor elkaar zorgen en dat is het enige wat er kan!!!!!!!

• yousra

oohh wat jammerrr voor jullie ik wil graag natuurlijk data lles goed gaatt!!!!je moet nooit negatiev denken maar juist positieff!!!veel succes!!!afzender yousra…..!!doeiiiiiiiiiiiiiiii

• yousra

oohh ookk wat ajmeerrrr doeiii…

• rogier

Ieder beroep heeft zijn piekmoment,neem in deze tijd de bakkers en de slagers,deze vaklieden zijn in november al bezig met hun produktieplanning.Je had het op je klompen aan kunnen voelen komen omdat er in de ziekenhuizen steeds meer kortverblijf opnames zijn er dat deze patienten massaal naar huis worden gestuurd en dat de verzorging aan jullie wordt gegunt,jullie willen het hele jaar deze zorg verlenen en men verwacht dat jullie dit ook met de feestdagen kwalitatieve zorg verlenen