slechte weersomstandigheden

• carla

hoe gaat men daar bij jullie mee om ?

• Winterteentje

GEWOON DOORZETTEN

• jan

Wij hebben daar een speciaal slecht weer scenario voor klaar liggen. Ik heb het dan over de situatie tussen 18.00 en 08.00 want dat zijn de tijden waarop onze diensten liggen. De persoon die om 18.00 begint die bekijkt de weersvoorspelling en neemt in het geval zoals gisteren ( weeralarm ) contact op met de manager om afspraken te maken. Datr kan zijn het afbellen van clienten waarvan de zorg niet 100 % noodzakelijk is en die best een keer kan nworden overgeslagen ( maar dat is wel de meest uieterste rigoreuze maatregel ). Het kan ook zijn dat de routes worden aangepast en dat mensen vanuit huis gaan werken omdat ze dan minder kilometers hoeven te rijden. Er zijn ook situaties waarin we een taxi mogen bellen, maar die kunnen naar mijn mening dan ook moeilijk de weg op ), en zo zijn er nog een aantal mogelijkheden, maar die zijn allemaal aan de hand van een speciaal scenario/nota die hier over geschreven is.

Maar plannen/scenario's of wat dan ook… je eigen veiligheid blijft op nr 1 staan vind ik. Dus het hoofd koel houden ( is geen probleem met dit weer ) en je gezond verstand gebruiken en heel voorzichtig rijden…

• carla

dit is ook de manier waarop je inderdaad met dit soort situaties om moet gaan ik hoop dan ook dat mijn werkgever dit ook eens lees!

wij zitten in zeeland dus hebben veel clienten in de buitengebieden dat beteken dat we veel clienten hebben op afgelegen boerderijen onder aan dijken en landwegen die bij regen ook al spekglad zijn door de modder

gisteravond toen de ijzel inzette was het volstrekt niet te doen om ook nog eens in het donker over die dijken te rijden ,jammer genoeg was er vanuit de organisatie hiervoor geen enkel begrip . de vraag is dan ook hoever ga je ,mijn teammanager kon mijn verontruste telefoontje omtrend de weersomstandigheden niet echt waarderen vond het een tikkie overdreven , terwijl er toch echt wel clienten tussen zaten die zelf wel een keer hun afwasje konden doen ! ( ben verzorgende C) moet ik hier perse mijn leven voor wagen? of zie ik dit verkeerd!

• mtb

uitprinten en onder zijn neus drukken!

• Gerry

Ik ben van mening dat als er een zorgvraag is en deze is geindiceerd,moet deze ook geleverd worden.Dat je later bij de client aankomt is iets van de overmacht waar je geen invloed op hebt.Je werkt in goede en slechte tijden,net als een huwelijk

• Sonja

Mee eens, maar je eigen veiligheid gaat toch voor alles in mijn ogen. Niemand heeft er iets aan dat jij je benen breekt en zelf hulp nodig hebt.

Afgelopen voorjaar hadden we natuurlijk voor het eerst in vele jaren weer eens een paar dagen echt winterweer. Toen was er weinig geregeld bij ons. Nu hebben we een slecht-weer-senario en dat ik voor 95% tot stand gekomen doordat clienten zelf het onverantwoord vonden dat we de weg opgingen! In geval van een weer-alarm werken we van huis uit, dus gaan we alleen naar clienten bij onszelf in de buurt, zodat je in principe niet met de fiets/brommer/auto de weg op moet, maar alles te voet kan doen.

We hebben bij veel clienten een mantelzorger speciaal voor dit soort gevallen. Een buurvrouw/schoondochter/kennis die bij de client “om de hoek woont” en even de kousen uit doet, afwasje doet e.d.

In de praktijk komt het er dus op neer dat we alleen de deur uit moeten voor mensen die geen matelzorgers hebben en voor verpleegkundige handelingen.

• corrie

bij ons "Sensire de berkel in Zutphen is dit uitstekend geregeld.

Er werden zelfs 4 wiel aangedreven auto,s gehuurd in dat verschrikkelijke sneeuwweekend.

Bij ons zijn de managers ervoor dat veiligheid bovenaan staat.

ook werden door het samengestelde noodteam, klanten ingelicht en werden mantelzorgers, buren en medewerkers die vlak bij een klant woonden ingeschakeld, en zonder problemen werkte iedereen mee.

Klanten waren bezorg maar zeer tevreden .

ook boden medewerkers hun collegas die ver moesten reizen een slaapplaats aan, geweldig toch, dat maakt werken met mensen toch bijzonder …….