verplichte weekenden draaien

• bella

ik werk nu al 14 jaar als verzorgingshulp b en nu wordt ik ff verplicht om de weekenden te werken , heeft iemand hier ervaring mee.

volgens mij mochten alleen c èrs dit doen of als je ermee akkoord ging in je contract. ik werk 24 uur per week verdeeld over 5 dagen.

• regina

Bij ons in de organisatie werken b hulpen ook weekend en avonden. Of het moet zal aan je contract liggen, staat er in van maandag tm vrijdag?

• merel

bij ons werken de b ers ook gewoon de weekenden en avonden en wel om deze reden de organisatie wordt tegenwoordig op de codes uitbetaald en eenvoudige handelingen die in het weekend en avond gedaan kunnen worden door de b ers kost minder geld dan dat ze een c er in moeten zetten, zo mogen bij ons de verpleegkundige alleen nog maar op codes 606 werken .

en ik denk niet dat er in je contract van maandag tot vrijdag staat maar verdeeld over 5 dagen dus werk je een weekend dan krijg je door de week vrij en kom je ook aan je 5 dagen > en ik weet het is niet leuk maar je hebt dan geen poot om op te staan

• ilonka

het word inderdaad verplicht gesteld dat als je b-er bent ook in weekenden

moet gaan werken.Bij ons is het nog niet in de avond wat ik wel graag zou willen

i.p.v.weekenden.