sjoemelen met de indicatie-uren...

• Janneke

Hallo,

Tijdje geleden had ik een weekje vakantie.Een collega viel voor me in bij een client,die 3.30 uur hulp heeft,huish.werk.Toen ik terug kwam,vertrouwde client me toe,dat bewuste collega na 2.30,incl. koffiedrinken,al naar huis was gegaan.Na de koffie had ze gevraagd,kan ik nog wat doen?Client had gevraagd,heb je dat en dat gedaan?Ja,had ze gezegd.Deze collega was al wel bekend bij de client,althans haar manier van werken.In de map had ze wel de juiste tijd ingevuld,nl 3.30.

Wat vinden jullie daar nou van?

Groetjes,Janneke.

• merel

Het is op zijn zachtst gezegd niet netjes, maar het gebeurd op alle vlakken van de thuiszorg bij hvz bij v en v. Zit zelf in v en v team en bij een client bij mij doet haar vaste hulp van hvz dit dus regelmatig mw kwam met haar klacht bij mij, daar mw zich goed kan verwoorden heb ik in overleg met mijn leiding gevende het volgende gedaan, moest het probleem bij mw terug leggen en zei moest dit zelf met de hulp bespreekbaar maken omdat ik niks mag doen als mijn client dit niet eerst met haar hulp bespreekt heb haar wel aangeboden als ze het moeilijk vondt om te doen bij dit gesprek ter ondersteuning aanwezig te zijn. Mw vondt het wel eng maar heeft de persoon er wel op aan gesproken, de hulp dacht eigenlijk dat mw het geen probleem vondt dat ze vroeger weg ging als het werk klaar was,dus na het gesprek was alles opgelost.

• Janneke

Hoi,

Ja,ik hoor het ook wel vaker,maar zo erg,niet vaak…

De volgende keer ga ik iemand anders vragen in te vallen.Persoonlijk vind ik het brutaal en oncollegiaal.Ik denk dat ze op een dag wel iemand tegenkomt die hier anders mee omgaat…Groetjes..

• inge

Wel op aanspreken!

Gelukkig voor deze “gevallen” dat men over wil gaan op een electronisch systeem om dit te kunnen registreren.

• Janneke

Hallo,

Ja maar met zo'n electronisch systeem,daar kun je toch ook mee ‘sjoemelen’ of niet?Nee,ik spreek haar er niet op aan,heb geen zin in ruzie…ik vraag haar niet meer.Janneke.

• verzorgende

laten ze dan de elektronische controles ook op het kantoorpersoneel maar eens toepassen

Immers pauzes krijgen wij niet betaald, maar zij kunnen regelmatig even naar buiten voor een peuk of praten even met collegas, en hun salaris loopt door, dat van ons wijkwerkenden eindigd gelijk als je “klaar ”bent, en we weten allemaal dat het behalen van je uren steeds moeilijker wordt door al die versnipperende uren

Klanten letten natuurlijk ook meer op de centen met name de pgb-ers en nodigen je niet uit voor een praatje of een bak koffie , dat kost ze geld!, en gelijk hebben ze.

Zelf denk ik dat als je werkenemers gewoon een minimum aan uren betaald je zo wieso veel makkelijker wernemers krijgt die in de thuiszorg willen werken, maar ja dat is natuurlijk te duur

Vaak kom je op het kantoor en denk maar niet dat je zo weg bent, er wordt van alles gevraagt en tegen je gezegt, maar je moest alleen maar even de parkeerkaart brengen en hup je bent weer uren later thuis, uren die niet betaald worden omdat ze niet op een klant geschreven worden en kantoortijd niet mag wordengeschreven !

In verzorgingshuizen wordt je toch ook niet per minuut betaald dat je daadwerkelijk werkt ?

Je moet constant bereikbaar en inzetbaar zijn maar als je niet nodig bent , krijg je voor die tijd ook even geen inkomen,!!!

Gelukkig vind ik mijn werk in de wijk nog steeds heerlijk, en gelukkig hoef ik nog geen 38uurper week…..

Bij ons zie je een regelrechte run op nachtdiensten , deze worden immers wel

volledig aanwezige uren betaald, of er nu wat te doen is of niet

• silvia vink

Hallo, dit is geen sjoemelen, dit is gewoon fraude plegen

• Verzorgende

Hallo allemaal

Als je met een PDA werkt dan moet je soms de uren wijzigen/herstellen, omdat het apparaat het soms niet doet of zelfs het hele systeem is uitgevallen.

• ewald

De stropdassen en mantelpakjesmafia zitten het dichtse bij het vuur en die warme zich best

• anna

Maak niet zo`n poeha iedereen gaat wel eens later naar huis en soms weer eens wat vroeger zo wat!!!!

tenslotte is de thuiszorg de winnaar en niet jij met je schamele loontje en grote verantwoording.

Denk daar maar eens over na.