laten ze dan de elektronische controles ook op het kantoorpersoneel maar eens toepassen
Immers pauzes krijgen wij niet betaald, maar zij kunnen regelmatig even naar buiten voor een peuk of praten even met collegas, en hun salaris loopt door, dat van ons wijkwerkenden eindigd gelijk als je “klaar ”bent, en we weten allemaal dat het behalen van je uren steeds moeilijker wordt door al die versnipperende uren
Klanten letten natuurlijk ook meer op de centen met name de pgb-ers en nodigen je niet uit voor een praatje of een bak koffie , dat kost ze geld!, en gelijk hebben ze.
Zelf denk ik dat als je werkenemers gewoon een minimum aan uren betaald je zo wieso veel makkelijker wernemers krijgt die in de thuiszorg willen werken, maar ja dat is natuurlijk te duur
Vaak kom je op het kantoor en denk maar niet dat je zo weg bent, er wordt van alles gevraagt en tegen je gezegt, maar je moest alleen maar even de parkeerkaart brengen en hup je bent weer uren later thuis, uren die niet betaald worden omdat ze niet op een klant geschreven worden en kantoortijd niet mag wordengeschreven !
In verzorgingshuizen wordt je toch ook niet per minuut betaald dat je daadwerkelijk werkt ?
Je moet constant bereikbaar en inzetbaar zijn maar als je niet nodig bent , krijg je voor die tijd ook even geen inkomen,!!!
Gelukkig vind ik mijn werk in de wijk nog steeds heerlijk, en gelukkig hoef ik nog geen 38uurper week…..
Bij ons zie je een regelrechte run op nachtdiensten , deze worden immers wel
volledig aanwezige uren betaald, of er nu wat te doen is of niet