gekwalificeerd personeel en salaris

• verzorgende

wat vinden jullie van de tendens dat er telkens maar een cursusje gegeven wordt en hup je mag weer meer verantwoording dragen, maar ho….. geen loonsverhoging, liefst ook nog in eigen tijd

Je ziet steeds meer termen als verzorgende +, helpende ++, en mensen mogen steeds meer verantwoording dragen, maar salaris blijft gelijk, omdat men steeds net dat gene te kort komt, waar ook niet naar gevraagt wordt om hoger ingeschaald te worden.

Deze mensen zullen vast goede kwaliteit leveren ,maar salaris dan? , werkten wij onderhand niet met fuctioneringsschalen ??

Herkennen jullie deze problematiek

• anoniem

Ben het helemaal met je eens, ik denk dat inschaling helemaal geen goed systeem is laten ze personeel eens op kwalificaties beoordelen in een functionerings gesprek.Kijk dat diploma's beoordeelt worden door meer salaris vindt ik prima. Maar mijn ervaring is dat er vele c ers niet allemaal het zelfde werk en verantwoording hebben, er zijn er bij die komen werken zijn klaar en zijn zo weer thuis pakken niks op uit zichzelf, hebben ook de makkelijkste clienten wat zorgcoordinatie betreft maar we krijgen wel allemaal het zelfde salaris.We krijgen inderdaad steeds meer verantwoording als c er ben je ook zorgcoordinator terwijl ik hier wel eens lees dat je daar cursus en opleiding voor moet doen bij ons dus niet. Er komen steeds meer complexe situaties in de zorg zoals pshychiatrice patienten alcohollisten, hup curcusje en je moet het maar aan kunnen maar meer salaris ho maar.

Dus ik ben helemaal in voor persoonlijke functionering en de mensen inschalen naar hun waarden en niet omdat daar bepaalde schalen voor zijn