naar school brengen?

• ilonka

geef niet ik heb het ook wel eens gedaan maar alleen bij klanten waar ik al

lang kom hoor.Dan ben ik ook niet op mijn gemak hoor bang dat de telefoon gaat.

Maar later zeg het eerlijk tegen de zorgmanager anders blijf ik me rot voelen.

• regina

Als ik het goed begrijp is het een alleenstaande vader die geen kinderopvang heeft en die thuiszorg krijgt voor de huishouding, je brengt de kinderen naar school en dan ga je de huishouding doen je bent dan alleen in huis??

• Cobie

Ja en wat is hier mis mee dan? Ik heb dit al eens eerder gehoord hoor. Een colega van mij deed dit ook. Wel met overleg met de manager. Een moeder die ziek werd en overleed en pa moest werken en de hulp bracht de kinderen naar school en deed daarna het huishouden.

• ewald

als de parter van de man is overleden dan mag het,maar hier zit een tijdslimiet aan.In deze limiet heeft de man de tijd voor alles te regelen en ik dacht dat het acht weken was(heb het zelf ondervonden)En ga dat maar eens allemaal regelen in acht weken(een indicatie duurt al twee weken)dan de burocratische molen gaat dan pas in werking.De eerste weken maken familie,vrienden en kenissen tijd voor je maar je kan maanden beslag op deze mensen leggen met het gevolg je gaat er zelf aan onderdoor en de kinderen neem je onbewust mee in deze situtie.Ik had het geluk dat ik een werkgever heb die me na drie maanden een aanbod deed voor een half jaar betaald verlof.Want Nederland mag een zorgstaat zijn maar voor zo'n situatie bestaad niet een specifieke oplossing als je een zwaar zieke partner hebt of dat je partner is overleden en je staat er alleen voor met kinderen en een full-time baan.

Sorry voor dit geklaag,er zijn veel gezinsverzorgende die met liefde het werk doen wat ze eigenlijk niet mogen doen en die door de manager het hand boven het hoofd wordt gehouden omdat de manager weet dat ze fout zitten maar willen het gezin alleen de helpende hand bieden omdat dat ze weten uit ervaring dat er meestal geen andere uitweg is voor gezinnen in moeilijke situaties waar ze zelf niet om gevragen hebben

• mam van j.k.l.m

je heb helemaal gelijk ewald.

• maud

ja hoor, verzorgende b en c mogen dat best wanneer het ge-indiceerd is.

• duizendpoot

Hoi, als reactie op je vraag,

Ik begon net één dag als thuiszorgster via een uitzend bureau,en ik werd in een gezin met kinderen geplaatst( ik heb een diploma in de kinderopvang). Ook ik moest de kinderen naar school/ speelzaal brengen en halen. Let wel: ik ben zelf moeder van 4 kinderen, en sinds 8 mnd.oma van een klein schatje, ik had geen ervaring inde betaalde thuiszorg, en géén opleiding hiertoe. Zelfs op dit moment zit ik in een gezin met kinderen (heerlijk!!), maar ik hoef ze niet naar school te brengen. Dus het gebeurt wel vaker, zelfs bij uitzendkrachten.mam van j.k.l.m schreef:

>

> je heb helemaal gelijk ewald.

• Vrouw

Ik ben ook werkzaam in de thuiszorg als hulp A, ik doe huishoudelijk werk,

verder heb ik geleerd in de cursus, dat je ook met ouderen mag wandelen of boodschappen mag doen, ik begrijp niet waarom het dan niet goed zou zijn om de kinderen niet even naar school te brengen als dat zo uitkomt.

Wel is het zo dat er iemand aanwezig moet zijn als je daar aan het werk bent, dat is wel de regel wat ik begrepen heb.

• Vrouw

Ik ben ook begonnen via het uitzendbureau in een gezin met kinderen, later ben ik de opleiding thuishulp A gaan doen en nu komt het niet meer voor dat ik kinderen naar school breng, voorheen wel dus.

Wel is het toegestaan om te wandelen met ouderen en/of boodschappen met ze te doen of dat je dit alleen doet voor de mensen.

• tooske

ik werk als b verz.in een team:kortdurende verzorging in jonge gezinnen.

bij ons is kinderen naar school brengen,mee naar het bureau gaan ,boodschappen doen wandelenen het huishouden draaiende houden,heel gewoon.wij vervangen of ondersteunen de moeder,eigenlijk in alle voorkomende bezigheden.