ontbreekt er iets in de zorg?

• Mieke 2

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ik heb me de laatste tijd erg veel verdiept in de thuiszorg. In de producten en diensten die ze aanbieden en wat deze inhouden. Nu zijn er sinds de loslating van de zorg door de overheid steeds meer concurrenten bijgekomen. Waarop kunnen deze nog concurreren?

Kwaliteit? prijs?

En is er volgens jullie nog een onderdeel wat de thuiszorg zou kunnen aanbieden maar wat er nog niet is? Het lijkt mij namelijk dat alle zorg redelijk gedekt is. Of heb ik het mis? Graag jullie mening.

Groetjes Mieke

• Renata

Ik ben benieuwd waarom je dat wilt weten?

• Mieke 2

Nou, ik ben een student commercieel economie en voor mijn school moet ik een onderzoek doen naar de thuiszorg.

Dus als jullie mij wat goede raad zouden kunnen geven over mijn gestelde vragen dan zou mij dat heel erg helpen.

• Saskia

Misschien wel goed gedekt, maar de uitvoering kan ernstig te kort schieten, heb ik recentelijk ervaren.

• Mieke 2

Mag ik vragen op welke manier er is tekort geschoten?

• puck

Volgens mij zijn er wel degelijk verschillen…

Er zijn tegenwoordig (eigelijk al heel lang) ook particuliere bureau's en die schieten idd als paddestoelen uit de grond.

Waar het per bureau in verschilt is toch de wensen van de clienten.

-niet ieder bureau levert 24-uurs diensten (1 persoon is 24uur bij client)

-de afwisseling van personeel is bij sommige heel groot bv client krijgt 2xdaags zorg en ziet in 1 week dan in het ergste geval 14 nieuwe gezichten

-De begeleiding bij evt. opname

-1 aanspreekpunt voor alle geleverde diensten (huishouding,maatschappelijk werk, verpleging ver verzorgende)

-direkte uitbreiding van zorg indien nodig

verder zou ik het zo ff niet weten…

SUCCES

• Mieke 2

Heel erg bedankt!

• H.Bleijenbergh

Beste Mieke,

Ik heb zelf net mijn opleiding commerciele economie afgerond en heb een marketingplan geschreven voor een softwareleverancier die actief is in de thuiszorgmarkt. Het onderzoek kent een uitgebreide marktanalyse en is wellicht interessant voor je project. Als je interesse hebt mag je me mailen!

Groeten

Hans