bbl opleiding

• muppet

ik wil mezelf omscholen naar verzorgende ig, maar nu bij het roc hier hebben ze de 1e 4 maanden theorie met een zakgeld van 347 euro bruto per maand en daarna ga je een aantal weken werken en dan een paar dagen naar school. Tijdens die praktijk en school krijg je een leerlingsalaris,maar wat mij nu bezig houdt is dat zakgeld wat je per maand krijgt die 4 maanden,want ja moet wel mijn rekeningen betalen en met dat geld red ik het niet! Nu is mijn vraag of het te doen is om er een baantje naast te nemen die paar maanden om wat extra's te verdienen om toch die maanden rond te kunnen komen of zal dit te zwaar zijn naast de opleiding?

• Marianne

Ik heb zelf de opleiding ook gedaan, maar dan de BOL. Maar ik vond het eigenlijk niet te doen tijdens mijn stages. de momenten dat ik naar school ging, ging het nog. Maar ik ben gestopt met mijn bijbaantje, ik kon het niet volhouden. Want als je werkt/stage loopt, dan moet je wel alle diensten draaien en mijn ervaring is dat stageinstellingen absoluut geen rekening houden met je bijbaantje, later moet je ook alles kunnen werken denken ze dan. In mijn leerlingentijd zijn er veel meiden gestopt met hun bijbaantje. Maar ja, wij kregen natuurlijk wel studiefinanciering en jij niet. Dus als je echt niet kunt rondkomen, zul je toch iets moeten. Maar het zal wel zwaar zijn, hoor: werken, leren en een bijbaantje….

• muppet

ja ik ben nu ook bij een andere school aan het kijken of die t theoriegedeelte korter hebben,want dan zou het te overbruggen kunnen zijn. Maar het is toch raar dat als je ten goede van jezelf je wil laten omscholen,hoe oud je ook bent, er geen potjes zijn waar je gebruik van kan maken? Ik val overal buiten, studiefinanciering ben ik net te oud voor, bijzondere bijstand verdient mn vriend net teveel voor en ja als ik in de ww kom en aangeef dat ik een opleiding wil doen dan gaat het gak het beoordelen of het nodig is of niet, zo niet dan krijg ik wel mijn uitkering maar moet ik wel blijven solliciteren tijdens mijn opleiding en als er geschikt werk komt moet ik het aannemen???en zo wel dan betalen zij mijn opleiding,wat niet nodig is omdat de instelling die betaald en krijg ik ww uitkering en hoef ik niet te solliciteren! maar ja zij bepalen hoe of wat!!

• carla

hoe denken jullie over de verkorte opleiding verzorgende IG via svoz ik denk er hard over om die te gaan volgen alleen is mijn werkgever niet bereid om een bijdrage aan de kosten te leveren dus moet het zelf betalen het gaat hier om 22 lesdagen en dan 2 keer per maand een dag naar school