Wie weet waar het begrip ‘alfa’ of ‘alpha’ vandaan komt in relatie tot alfhulp in de thuiszorg?
Wat mij verder betreft doet een alpha-hulp hetzelfde als thuishulp A,
we worden beiden ingezet voor huishoudelijke klussen. Ik weet wel dat het hier even niets te maken heeft met het begrip Alpha hulp. Maar wilde dit wel even kwijt, misschien een nieuwe discussie die hier uit kan voortvloeien.
Mijn mening is dat mensen goede raad vaak niet opvolgen als je als thuishulp A, graag het beste met de mensen voor hebt.
Maar wel is het zo dat je mensen wel in de gaten moet houden als thuishulp A, en de clienten vergeten dat vaak, ze hebben het over de hulp en de ‘'werkster’'. In mijn oren klinkt dat vaak niet zo leuk, heb er al vaker iets over gezegd, maar helaas zonder resultaat.
vrouw.
Even voorstellen. Mijn naam is Diny en ik woon samen met mijn gehandicapte man in het midden van het land. Ik ben al 15 jaar mantel zorgster zo als ze dat noemen.
Mijn man heeft 6 herseninfarcten gehad en laat niemand bij of aan zich komen. zelfs niet in een ziekenhuis.
Wij zijn afhankelijk van onze hulp. Daardoor kunnen wij samen thuis wonen. Mijn man en ik beseffen héél goed dat het niet onze werkster is maar onze HULP.
Schandalig dat iemand die er van afhankelijk is, dit durft te denken laat staan te zeggen. Als ik er werkte zou ik er zelf wat van zeggen.
Groet, Diny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?