beetje onveilige situatie - graag jullie mening

• Nel

Gisteren ging ik naar een nieuw adresje.

een oudere benedenwoning, op zich niks mee aan de hand.

In de badkamer was geen wasmachine aansluiting en ook geen afvoer.

Het snoer van de wasmachine zat in de keuken in het stopcontact.

De slang van de wasmachine zat vast aan een stok die overdwars schuin stond in de badkamer, die slang kwam uit in een emmer, en daarnaast nog een emmer.

in de badkamer was ook nog een opstand randje.

Mevrouw heefe reuma dus kan zelf niet veel doen.

De bedoeling was., als emmer 1 vol was, die opzij te schuiven en dan emmer 2 eronder te zetten, emmer 1 met kleine emmertjes leegscheppen en die op het plaatsje gooien.

Hiervoor moest ik dus eerst over het snoer van de wasmachine stappen en ook nog eens over die schuingeplaatste stok.

Ik vond dit verre van praktisch en niet echt veilig.

Ik heb het welegedaan, gelukkig zonder uit te glijden, want ik kwam er een paar keer net op tijd achter dat de emmer tot het randje vol zat, tja thuis hoef ik daar niet over na te denken.

Ik had zoiets van, oke deze keer doe ik het, ik kon dat mensje er toch ook niet mee laten zitten.

Om het netjes te zeggen vond ik het arbotechnisch niet verantwoord.

Thuisgekomen heb ik de coordinator gebeld, voicemail ingesproken, met de melding dat ik de situatie dus niet arbotechnisch juist vond, en gevraagd of zij mij terug wil bellen.

Nu heeft deze mevrouw al jaren hulp, en als ik het logboek goed heb gelezen komt niveau 2 en/of 3 er ook over de vloer.

Ben ik nou een meut dat ik zo'n situatie onveilig vind?

Een andere hulp vind zoiets toch ook verre van praktisch?

Ik vind het helemaal niet erg als ik me eens een beetje moet behelpen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Graag jullie mening hierover.

groetjes Nel

• Mieke 2

Ik weet niet hoe het arbotechnisch in elkaar zit, maar erg veilig klinkt het niet nee. Het klinkt meer naar behelpen in een studentenhuis. Voor een verzorgende/ verpleegkundige lijkt mij dit geen fijne omstandigheden om in te werken.

• Nel

sprak vanmorgen mijn coördinator en zij was niet op de hoogte van de situatie, zij zit er ook nog maar net ( nummer 3 alweer sinds de reorganistaie van nog geen jara geleden!) en zou een en ander nagaan.

ik wacht maar af, ze was het wel eens dat het niet erg veilig klonk.

vraag me echt af of er niet eerder melding van is gemaakt, of dat er hulpen zijn die het niet erg vinden.