rookvrije werkplek?

• mirna

wat doe je als je bij een client huish.verz verleent voor drie uren en er word gerookt, je vraagt of ze niet willen roken terwijl jij er bent, maar dan komt visite en er word lustig gerookt. hoe zit het met een rookvrije werkplek

• ilonka

Nou ik rook zelf wel,maar mijn collega's dus niet als de klanten niet stoppen terwijl

ze het hebben gevraagd dan gaan ze de volgende keer niet.Net zoals sommige hulpen niet tegen katten of honden kan,die gaan de volgende keer niet.

• Mieke 2

Als het goed is is de client geinformeerd over dit soort situaties vanuit jou werkgever (de zorgorganisatie) De client moet niet roken of in ieder geval verminderen tijdens jou aanwezigheid. Daar het bezoek neit op de hoogte is van deze regelgeving, moet de client ervoor zorgen dat het bezoek zolang ook niet rookt. Je zou het met de client kunnen overleggen of hij/zij het bezoek wil vragen het roken uit te stellen tot jij weg bent. Of dat jij het zelf aan het bezoek mag uitleggen en vragen om het roken uit te stellen.

Je hebt recht op een rookvrije werkplek en de client wil ook dat jij je werk prettig en goed kunt doen en zal er dus rekening mee moeten houden als jij roken neit op prijs stelt. Net zo goed als dat rokende verzorgenden en verpleegkundigen niet mogen roken in een huis van een client als deze dat niet wil hebben.

succes ermee!

• maia

Je kunt en hebt recht om te werken in een rookvrije plek

Normaal gesproken spreken wij af dat als wij er zijn dat er geen visite afgesproken word

Ik begrijp uit je verhaal dat de cliént normaal niet rookt als jij er bent

Dat vind ik op zich zelf al netjes ,uiteindelijk is het toch hun huis,mocht er dan onverwachts rokende bezoekers komen zou ik bijv buiten ramen gaan zemen

Heb je er ontzettend veel last van en gebeurd het regelmatig dat tijdens je werk er rokend bezoek komt dan zou ik een andere werkplek aanvragen .