Stil

• Annemiek

Hallo Mensen. Wat is het stil hier he. Allemaal op vakantie of geen tijd, of alles stilletjes aankijken wat betreft alle veranderingen die er gaande zijn bij de thuiszorg? Misschien is dat nog niet overal zo. Wat zijn jullie ervaringen die er al mee te maken hebben? Groetjes van Annemiek.

• Willeke

Hallo Annemiek,

Ja ik dacht het ook al de laatste tijd, goh wat stil zeg op het prikbord….Inderdaad al die veranderingen hebben wij al mee te maken.

Wij moeten nu best wel heel veel zelf regelen, wat vroeger onze planner deed of onze manager, moeten we nu zelf doen.

Als we ziek zijn B.V. Zelf een vervangende hulp zoeken, ook als we met vakantie gaan. Moet je voor al die weken vervangende hulp zoeken voor je klanten.Dus dat betekent soms wel veel telefoontjes die we moeten plegen, we krijgen wel iets telefoonkosten vergoeding hoor. het is niet veel, maar ja alle beetjes helpen.

Maar het liefst had ik toch weer gewoon dat alles bij het oude was, gewoon weer een planner en een manager.

Gr Willeke.

• Maaike

Inderdaad, het is hier stil…… Blijkbaar weinig ellende? Weinig te klagen?

Misschien is het een idee om hier eens positieve verhalen op te schrijven, dus lieve, aardige, bijzondere momenten die je tegenkomt. Je weet wel de krenten in de pap. De redenen waarom je dit werk eigenlijk doet…….

• ilonka

Bij ons is het heel erg veranderd teams zijn uit elkaar geplukt zonder dat we mee mochten beslissen,je werd gewoon in andere team en andere wijk gezet.

Iedereen staat open nog meer als voor het tam werd veranderd.Vorige werkrapport had ik bv meer uren open dan dat ik gewerkt had belachelijk.Ik las net ergens dat er een ontslag explosie komt bij de thuiszorg,nou lekker dan na 15jaar trouw en lekker gewerkt sta ik misschien dan op straat.waar ga je werk vinden als je al tegen de 45 loopt?