ik werk (tijdelijk) 12,5 uren als Alphahulp...

• Janny

kom ik nu niet in de problemen met de belasting?

Ik had 10 jaren lang 7,5 uur. 3,5 en 4.

Tot mijn oudste cliënt er 2 uren bijkreeg, ze is 93 en ik wilde geen nee zeggen. Nu bezoek ik haar twee keer 3 uur per week.

Nu kan zij ieder moment in een verzorgingstehuis opgenomen worden en vallen er 6 uren weg voor mij.

Deze week kreeg ik een nieuwe cliënt toeggewezen. Eigenlijk vind ik het nu eventjes te veel maar heb tóch ja gezegd omdat ik zo maar van de een op de andere dag 6 uren kwijt kan zijn. Die opname kan een week duren, maar ook wel 2 maanden. Dan heb ik alvast weer wat dacht ik. Ik ben er ook al geweest.

Hoe zit dat nu met de belasting?

met vriendelijke groet,

Janny

• Nelleke

Gewoon volgend jaar aangifte doen van inkomsten uit overige arbeid, het is heus niet zo dat alles ineens naar de belastingen gaat. Hoeveel belasting je moet betalen is afhankelijk van hoeveel kortingen je kunt opvoeren. Ga eens informeren bij de belastingdienst desnoods.

• Janny

dankje…

• zeeuwtje

Janny, ik heb een brochure over alphahulp en de belasting. Heb jij die niet gekregen van je thuiszorginstelling?

Ik zal e.e.a. opzoeken en kom er op terug.

zeeuwtje

• zeeuwtje

Als je partner kostwinner is heb jij recht op heffingskorting, die voor 2006 is vastgesteld op 1990,– euro. Is het tarief van 34,15% van jouw inkomen minder dan 1990 ,–euro

dan krijg je geld terug van de belastingdienst.

Is het meer dan moet je bijbetalen, is het ongeveer gelijk dan valt de belasting die je moet betalen weg tegen de heffingskorting die je moet ontvangen van de belastingdienst.

De uren die je nu werkt gaan niet een volledig jaar door heb ik begrepen toch?

Ik denk niet dat je dan een probleem hebt.

Volgens mij kun je probleemloos 10 uur per week werken met aftrek van 4 weken vakantie.

groetjes zeeuwtje