Stel, je hebt een gezin, met twee kleine kinderen, en je besluit je zieke vader in huis te nemen (85 jaar, en moet anders naar een verpleegtehuis)
Krijg je dan thuiszorg? of komt alles op de schouders van de dochter?
Nou maia tegenwoordig gaat dat niet zomaar bij het ciz. Heb het gezien bij de thuiszorg waarbij partner op leeftijd dus gewoon zelf het hvz gedeelte moest doen. Of inwonende kinderen met baan buitenshuis gewoon afgewezen door het ciz. Dus voordat je hard roept dat het kan, de praktijk pakt toch heel anders uit. En ik weet soms onterrecht.
Sorry ,in ons gebied wil dat nog wel lukken .in noodsituaties
Soms valt er nog een mouw aante passen om ondersteunende begeleiding toe te passen
Eigenlijk is het van de gekke tegenwoordig
Als je nagaat dat ik 10 a 11 uur bij een dame werkte 5uur HZ en 6 uur ondersteunende begeleiding als gezelsschapsdame en maaltijden op te warmen.en thee tedrinken
En een ander zit zonder hulp
Het CIZ heeft een erg grote machtspositie
Met inwonende kinderen is hier ook een probleem,soms terecht ,vaak onterecht.
Waar ik tegen aanloop is het dat het CIZ zo verschillend indiceerd
Een gezin met zaak aan huis en 3 afstuderende kinderen kregen 6 uur hulp per week
Dit omdat de kinderen dyslectisch waren en er meer gestudeerd moet worden
Een gezin met een inwonend kind afstuderend en dyslectisch geen hulp
Snap jij snap ik het
Terwijl vele handen maken ………………….
Ik maak ne daar boos om en het ergste is het helpt ook niet:D
volgens mij heeft de leeftijd van de kinderen er ook mee te maken, dus volgens mij is het, voor wat ik gehoord heb, dat als (inwonende kinderen) bij client, de leeftijdsgrens is gekomen van 18 jaar, het C.I.Z. zegt dat kinderen dan kunnen meehelpen in de huishouding, dus er dan geen recht is op thuiszorg (huishoudelijke zorg).
gr. vrouw
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?