pauze tijden thuiszorg

• annelies

hallo collega's in het land

ik werk sinds kort bij een thuiszorg bedrijf

wettelijk gezien zou ik recht hebben op pauze, maar dat komt er niet van

vaak zit ik in de auto maar snel iets te drinken

hoe doen jullie dat?

alvast bedankt

• Femke

Ik heb altijd een kwartier pauze per client, en daar zit ik ongeveer 3 uurtjes.

• maia

Ha wat heb je dat leuk geschreven ,echter hoop ik dat het anders om is

Je werkt er drie uur en je zit een kwartier te pauzeren

• maia

Als ik bij het HZ team werk neem ik een kwartier pauze en drink een kopje thee of koffie met de client .

Indien die het niet aanbied ,begin ik er zelf over

Maar dat kwartier neem ik

Als ik bij het VZ team werk drink ikbij een van de clienten koffie

Dat is meestal het zelfde adres

• ilonka

ik heb elke dag een half uur pauze op kantoor,en bij de meeste klanten krijg ik ook wat te drinken dus ik heb niet te klagen.Ik doe verzorging en huishouding.

• Femke

Ik zeg het precies goed hoor ;)

• Marian

De minuten die je kwijt bent aan koffie drinken (wanneer je in het VZ team werkt), worden die gedeclareerd op de client, schrijf je deze als administratie tijd, of doe je dat in eigen tijd?

• ilonka

Gewoon in de klant zijn tyd die bieden toch wat te drinken aan.

Mijn klanten waar ik kom hebben daar geen problemen mee ze vinden het veel te gezellig als ik een praatje maak en koffie blijf drinken en soms ook nog effe een sigaretje erbij(alleen als de klant zelf ook rookt)anders doe ik het niet.

• vrouw

ze zeggen een kwartier koffiepauze, denk dat niemand eerlijk durft toe te geven dat het ook wel eens langer is.

persoonlijk gaat het mij erom dat als je hard genoeg werkt en de klant is tevreden over je alles best soepel kan verlopen.

je hebt ook mensen waar je een keertje invalt die het kopje onder je neus wegtrekken onder het mom van, de bel is gegaan.

het is een beetje geven en nemen, en als je je best doet en je weet je werk goed te verdelen en af te krijgen in 3 uurtjes tijd, ach dan kan het kwartiertje ook wel iets langer zijn.

ik heb ervaren dat de klanten dit niet erg vinden en het heerlijk vinden als er ook contact is.

• Diny_2

Als er gewerkt wordt, mag er ook een koffie pause komen. Ik als hulpbehoevende vindt het heerlijk om eens even van me af te praten.Het is toch ook een stuk hulpverlening om te luisteren, daar kan iemand ook van opknappen. Mischien is het niet de bedoeling dat ik hier op reageer maar ik zou overspannen worden als ik het af en toe niet van me af kan praten. Dat hoef niet in de pause van mijn hulp maar in haar werktijd.